۵ مهر ۱۳۹۱، ۱۰:۰۷
کد خبر: 80341161
T T
۰ نفر
بيش از 100 هزار تن شلتوك در اراضي آستانه اشرفيه برداشت شد

آستانه - مدير جهاد كشاورزي آستانه اشرفيه از برداشت بيش از 100 هزار تن شلتوك توسط كشاورزان اين شهرستان خبر داد.

'رحمت الله میرزازاده' روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان شلتوك برداشت شده 60 درصد به برنج سفید تبدیل می شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته نیز 102 هزار و 883 تن شلتوك از اراضی این شهرستان برداشت شده است.

وی در ادامه با اشاره به توسعه مكانیزاسیون برنج در این شهرستان گفت: امسال نسبت به سال های گذشته كشت و برداشت مكانیزاسیون برنج با استقبال خوب كشاورزان روبرو بوده است.

وی تصریح كرد: امسال كشت مكانیزه برنج در 20 درصد از اراضی شهرستان و برداشت مكانیزه نیز در 37 درصد از زمین های زیر كشت برنج این شهرستان انجام گرفته است كه در مقایسه با سال گذشته رشد خوبی داشته است.

میرزازاده، ارقام علی كاظمی، هاشمی و صدری را مهمترین ارقام بومی برنج در شهرستان آستانه اشرفیه برشمرد و اظهار كرد: امسال در كنار كشت و تولید ارقام بومی كه از كیفیت بسیار خوبی نیز برخوردارند دیگر ارقام پرمحصول برنج نیز چون رقم گوهر در سطح اراضی این شهرستان كشت شده اند.

وی گفت: كیفیت و مرغوبیت بالای برنج بومی منطقه نیز موجب شده تا توجه خاصی از سوی مصرف كنندگان به این محصول شهرستان انجام گیرد.

مدیر جهاد كشاورزی آستانه اشرفیه همچنین با بیان اهمیت تولید برنج در اقتصاد كشاورزان منطقه یادآور شد: این شهرستنان با داشتن بیش از 100 روستا دارای 23 هزار و 570 هكتار از اراضی زیر كشت برنج است.

وی گفت: هم اكنون ارقام بومی برنج در این شهرستان بین 35 تا 36 هزار ریال و ارقام پرمحصول نیز بین 22 تا 25 هزار ریال خرید و فروش می شود.ك/3

2787/ 603