ساري- رئيس هيات اسكيت مازندران، از پيشرفت 33درصدي مراحل ساخت بزرگترين پيست اسكيت استاندارد شمال كشور درشهر سرخرود ازتوابع شهرستان محمودآباد در اين استان خبر داد.

'حسین خیری نیا ' روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: پیست اسكیت استاندارد مازندران در زمینی به مساحت حدود 16هزار متر مربع با حدود 2میلیارد ریال در حال ساخت است وپیش بینی می شود تا پایان امسال بهره برداری شود.

وی افزود: در مرحله نخست این پیست، پیست 200متر استاندارد سرعت و اسكیت هاكی به همراه فضاهای اداری و رختكن وسرویس های بهداشتی ایجاد شود.

خیری نیا اضافه كرد: در فاز دوم پیست اسكیت استان در سرخرود پیست 400متر، سكوی تماشاچیان ونیز كمپ اردوی تیم های ملی ونیز استانی پیش بینی شده كه اعتبار مورد نیاز آن نیز بیش از یك میلیارد و500میلیون ریال خواهد بود.

وی، نبود پیست اسكیت مناسب تمرینی در شهرهای این استان را از دغدغه ها ومشكلات جدی ورزشكاران این رشته ورزشی اعلام كرد وادامه داد: هم اكنون 19پیست آموزشی در سطح مازندران وجود دارد كه با بهره برداری از پیست اسكیت استاندارد مازندران، مشكلات ورزشكاران این رشته در استان برطرف خواهد شد.

رئیس هیات اسكیت مازندران،به موفقیت های كسب شده در هیات استان در شش سال گذشته اشاره كرد وادامه داد: در این مدت اسكیت بازان دختر وپسر مازندان دو نشان با ارزش برون مرزی كه در تاریخ این رشته ورزشی در استان سابقه نداشته به همراه 67عنوان‌ ملی كسب كردند.

خیری نیا گفت: خوشبختانه از زمانی كه هیات اسكیت مازندران تشكیل شد، با تلاش‌های صورت گرفته و با كمك دلسوختگان این رشته ورزشی ، بسترهای مناسب برای موفقیت اسكیت ایجاد شد كه كه مهمترین آن كسب مدال های متعدد ورزشكاران مازندرانی در مسابقات مهم برون مرزی وكشوری بوده است.

حدود سه هزار نفر در رشته ورزشی اسكیت در مازندران فعالیت دارند.ك/3

ك/7327