۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۲
کد خبر: 80429109
T T
۰ نفر
مردم كهگيلويه و بويراحمد در ماتم سالار شهيدان به سوگ نشستند

ياسوج - مردم خداجو و ولايتمدار كهگيلويه و بويراحمد همزمان با سراسر كشور در شهرها، روستاها و بخش هاي مختلف اين استان و در قالب دسته هاي سينه زني و زنجيرزني در غم شهادت سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين (ع) و 72 يار باوفايش به سوگ نشستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم عاشق و ارادتمند اهل بین عصمت و طهارت (ع) در كهگیلویه و بویراحمد امروز با وجود بارش رحمت الهی به عشق مولا و سرور خود امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) به سوگ و عزا پرداختند.

امروز زن و مرد، پیر و جوان، كوچك و بزرگ و آحاد مختلف مردم كهگیلویه و بویراحمد در قالب دسته ها و هیات های عزاداری حماسه ای از شكوه، اقتدار و عشق خود به سرور و سالار شهیدان را به نمایش گذاشتند.

مراسم سینه زنی و زنجیرزنی در یاسوج به گونه ای باشكوه برگزار شد كه پیشقدم عزاداران و سوگواران حسینی نیز زنان و دختران زینبی بودند كه با روی سر گذاشتن ضریح گهواره طفل شش ماهه دشت كربلا حضرت علی اصغر (ع) صحنه های فراموش نشدنی را در این كارزار عشق خلق كردند.

امروز در حالی كه بر اساس اعلام قبلی از سوی مسوولان قرار بود تجمع بزرگ عاشورائیان در فضای باز میدان معلم یاسوج برگزار شود به دلیل بارندگی و شرایط نامناسب جوی امكان تجمع عاشقان حسینی در این میدان میسر نشد.

نماز ظهر عاشورا در پایان مراسم سوگواری و عزاداری هیات های مختلف در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج اقامه شد كه با توجه به خیل عظیم عاشقان حسینی بسیاری از عزاداران و مردم داغدار حسین (ع) موفق به شركت در نماز ظهر عاشورا نشدند.

671/7530