۲ دی ۱۳۹۱، ۹:۰۵
کد خبر: 80466253
T T
۰ نفر
66درصد جمعيت شهري نكا پزشك خانواده خود را انتخاب كردند

ساري- مدير شبكه بهداشت و درمان نكا گفت: 66درصد جمعيت شهري نكا پزشك خانواده خود را انتخاب كردند.

'اسمعیل محمودیان' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نكا افزود: براساس این آمار تاكنون حدود 42 هزار نكایی پزشك خانواده خود را در این طرح انتخاب كرده اند.

بگفته محمودیان : شهرستان نكا حدود 54 هزار نفر جمعیت شهری دارد كه 95درصد این تعداد برای اجرای طرح پزشك خانواده سرشماری شده‌اند.

محمودیان گفت: با اجرای این طرح نظام ارائه خدمات سلامت دگرگون شده و با از بین رفتن مراجعات اختیاری، سلیقه‌ای و آزاد، بیمار در یك سامانه هدفمند، خدمات تشخیصی و درمانی مورد نیاز خود را دریافت می‌كند.

وی با بیان اینكه تمامی بیمارستانهای نكا در این طرح شركت دارند اظهار داشت : تا كنون 20 پزشك عمومی و11 پزشك خصوصی در طرح بزرگ پزشك خانواده شهری در نكا شركت كرده اند.

مدیر شبكه بهداشت و درمان نكا گفت: عدالت در سلامت یكی از اهداف دولت‌های عدالت‌ محور دكتر احمدی‌نژاد است كه با اختصاص دادن بودجه به سمت اجرای این برنامه حركت كرده است و در تمام كشور شاهد تحقق این امر هستیم.

محمودیان ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده همه افراد جامعه باید تحت پوشش بیمه در پزشك خانواده باشند و به همین جهت نیز باید هماهنگی لازم به بیمه ایرانیان و كمیته امداد برای تحت پوشش گرفتن افرادی كه بیمه نیستند انجام شود.

بگفته محمودیان شهرستان نكا از 3 شهر برتر مازندران در امر پزشك خانواده است. ك3/

7332/402