۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۳۹
کد خبر: 80516740
T T
۰ نفر
اهالي كلاردشت خواستار توجه ويژه مسوولان به اين منطقه شدند

نوشهر - شماري از اهالي بخش كلاردشت از توابع شهرستان چالوس واقع در غرب مازندران خواستار توجه ويژه مسوولان براي رفع مشكلات فراروي اين بخش شدند.

شماری از اعضای دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستاهای بخش كلاردشت روز یكشنبه با برگزاری نشستی در روستای ' پیشنبور ' ، كمبود آب آشامیدنی ، نامناسب بودن راه ها ، نداشتن گاز طبیعی ، كمبود ماموران انتظامی ، مهندسی نبودن اجرای طرح های هادی ، آسفالت نامناسب ، مشخص نبودن صدور سند روستایی ، فرسودگی شبكه آبرسانی و نداشتن سالن و تجهیزات ورزشی را از جمله مشكلات این بخش اعلام كردند.

رئیس شورای اسلامی روستای پیشنبور در این نشست به نمایندگی ازشوراهای روستاهای كلاردشت ، مشكلات این بخش در حوزه های آب ، راه ، برق ، مسكن ، گاز ، بهداشت و انتظامی و منابع طبیعی را دسته بندی و ارائه كرد.

' علی بناوند ' جا به جایی تیر برق در اراضی كشاورزی ، تعویض تیر برق فرسوده ، اجرای درست كاشت تیر برق بر اساس طرح هادی و تعویض لامپ های سوخته تیر برق را از جمله درخواست روستاییان كلاردشت در حوزه برق رسانی برشمرد.

وی در مورد مشكلات بخش مسكن نیز گفت : وضعیت صدور سندهای روستایی مشخص نیست و با توجه به پرداخت هزینه ، هنوز این امر راكد است.

بناوند اجرای نقشه قبلی طرح هادی را غیرمهندسی دانست و با توجه به ایجاد مشكلات برای اهالی ، بر ضرورت بازنگری این طرح از سوی مسوولان امر تاكید كرد.

رئیس شورای اسلامی روستای پیشنبور همچنین خواستار مشخص شدن حریم روستاها و تعیین تكلیف وام های ساخت مسكن روستائیان شد.

وی از محقق نشدن اجرای طرح آسفالت جاده ' حسن كیف ' به ' عباس آباد ' انتقاد كرد و گفت : این جاده یكی از مهم ترین جاده های شمال كشور است كه 11 روستای غرب كلاردشت از این مسیر تردد می كنند.

او بر لزوم ساخت پل در روستای ' واحد ' در ورودی روستاهای پیشنبور و دیگر روستاها، اجرای پرشتاب كمربندی كردیچال - پیشنبور و ' مكارود ' با هدف كاهش بار ترافیك، تكمیل ساخت پل نیمه كاره این كمربندی ، امدادرسانی بهنگام در مواقع بروز حوادث غیر مترقبه و برف روبی جاده ها به عنوان دیگر خواسته های ساكنان روستاهای بخش كلاردشت یاد كرد.

بناوند به افزایش سرقت ، بویژه سرقت سیم برق در این بخش اشاره كرد و گفت : رفع این مشكل نیازمند گشت شبانه ماموران انتظامی به صورت دوره ای در همه منطقه است.

این عضو شورای اسلامی همچنین نسبت به افزایش توزیع موادمخدر در روستاهای كلاردشت ابراز نگرانی كرد.

در این نشست، جلوگیری از تصرف به منابع طبیعی و تخریب این عرصه ها از سوی برخی اشخاص ، تعیین تكلیف فضولات حیوانی داخل روستاها و فاضلاب های خانگی از دیگر مشكلات كلاردشت اعلام شد.

رئیس شورای اسلامی روستای پیشنبور با اشاره به پروژه آبرسانی روستاهای غرب كلاردشت ، تعویض شبكه فرسوده این روستا ، آماده سازی ایستگاه پمپاژ ، ساخت منبع آب روستاهای ' طائب كلا ' ، ' بازارسر ' ، ' پیمبور ' و مكارود ، مرمت و بازسازی مسیرهای كنده كاری شده ، رفع بهنگام شكستگی لوله آب و جا به جایی آزمایشی' میرآب ها ' را از خواسته های روستاییان برشمرد.

بناوند خواستار اتخاذ تدابیر اصولی برای تكمیل ، تجهیز و رشد ورزش و باشگاه های ورزشی موجود در كلاردشت شد و گفت : كلاردشت دارای جوانان مستعد در رشته های مختلف ورزشی است و شكوفایی استعدادهای آنان به توجه ویژه نیاز دارد.

' سیداسماعیل مشعشعی ' ، رئیس شورای اسلامی روستای ' كردمحله ' هم برای تامین امنیت بیشتر خواستار حضور بیشتر ماموران انتظامی در این منطقه گردشگری شد.

وی از كم توجهی مسوولان امر شهرستانی و استانی برای حل مشكل راه دسترسی به حسن كیف و 11 روستای غرب كلاردشت انتقاد كرد.

' رسول دلفان آذری ' رئیس شورای اسلامی روستای ' طویدره ' كلاردشت نیز خواستار حضور پیوسته روسای همه ادارات شهرستان چالوس و منطقه در چنین نشست های عمومی شد.

وی به زمین های رانشی این روستا اشاره كرد و گفت : تاكنون برای تعیین تكلیف وضعیت زمین های رانشی و رسیدگی به آسیب دیدگان این بخش اقدامی صورت نگرفته است.

دلفان آذری پروژه آبرسانی به غرب كلاردشت را از مصوبات سفر رهبری اعلام كرد و افزود : این پروژه بموقع به بهره برداری نرسیده كه به نظارت و توجه بیشتر مسوولان امر نیاز دارد.

وی گرانی در كلاردشت را از دغدغه های اساسی مردم برشمرد و گفت : متاسفانه هیچگونه نظارتی بر قیمت انواع كالاها در بازار منطقه نیست.

به گفته وی اهالی كلاردشت خواستار نظارت بیشتر تعزیرات در این بخش شدند.

در این نشست ،شماری دیگری از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای كلاردشت خواستار تامین اعتبار آسفالت راه ها ، مرمت و بازسازی حریم رودخانه سردآبرود و شتاب در اجرای طرح گازرسانی و مشخص كردن صدور مجوز ساخت و سازها در حاشیه این رودخانه شدند.

رئیس شورای اسلامی روستای ' كردیچال ' موضوع ' آبداران ' را مشكلات همه روستاهای كلاردشت عنوان كرد و گفت : آگاهی نداشتن آبداران روستاها در خصوص لوله های شبكه توزیع ، افت و خیزهای منبع آب ، مشكلاتی را برای روستاییان ایجاد كرده است.

' شریفیان ' به كندی اجرای طرح گازرسانی به روستاهای كردیچال ، ' كوهپر ' ، ' شكر كوه ' ، ' كلمه ' و ' والت ' اشاره و بر لزوم شتاب بخشی این طرح تاكید كرد.

رئیس شورای اسلامی كردیچال خواستار تخصیص یك دستگاه خودروی حمل زباله به این روستا شد.

وی حضور نماینده مردم نوشهر و چالوس در نشست های حل مشكلات بخش كلاردشت را الزامی دانست.

نایب رئیس شورای اسلامی بخش كلاردشت با گلایه از حضور نیافتن روسای برخی ادارات

در این نشست ، خواستار پیگیری این موضوع از سوی بخشدار شد.

' علیمردان محمدزاده ' خواستار تبدیل این بخش به شهرستان شد و گفت : طرح تبدیل كلاردشت به شهرستان مراحل پایانی خود را می گذارند كه اكنون مسكوت مانده است.

وی اجرایی شدن و ابلاغ شهرستان شدن كلاردشت را موضوع جدی و مورد درخواست مردم

این منطقه عنوان كرد.

نایب رئیس شورای اسلامی بخش كلاردشت وضعیت جاده كلاردشت به عباس آباد را بسیار نامناسب دانست و گفت : مدیركل راه و ترابری مازندران در سال جاری قول ترمیم این جاده را داده بود ، اما تاكنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی در خصوص تامین امنیت در روستاها نیز یادآور شد : نیروی انتظامی باید شوراها و دهیاران را به عنوان امین خود بداند و آنان را به عنوان پلیس نامحسوس ، به كار بگیرد.

رئیس اداره برق كلاردشت با اشاره به 18 هزار و یكصد مشترك موجود برق در این بخش ، از اجرای چندین پروژه برق رسانی و تقویت ولتاژ برق در روستاهای بخش خبر داد.

' مجید یحیایی ' خواستار همكاری شوراها و مردم با ماموران برق برای حل مشكلات این حوزه شد.

' محمد صالحانی ' رئیس حوزه گاز كلاردشت هم گفت : طرح گازرسانی در 11 روستای غرب كلاردشت تا پایان امسال به پایان می رسد.

وی از گازدار شدن روستاهای كردیچال و روستاهای اطراف آن تا پایان ماه اردیبهشت سال آینده خبر داد.

فرمانده بسیج كلاردشت نیز برای تامین امنیت بیشتر خواستار هم افزایی نیروی انتظامی با نهاد مردمی شد.

' سیداصغر نوراشرف الدین ' رئیس تربیت بدنی كلاردشت هم گفت : عملكرد اداره ورزش و جوانان در دو سال اخیر با توجه به وجود مشكلات اعتباری در این بخش بسیار مطلوب بوده است.

وی خواستار افزایش اعتبارات بیشتر به بخش ورزش كلاردشت شد.

' مهدی ردایی ' نماینده بنیاد مسكن نیز با بیان این كه 19 روستای كلاردشت طرح هادی مصوب دارد كه كار صدور سند در 9 روستا نیز بلامانع بوده و در حال انجام و پیگیری است، گفت : 10 روستای باقی مانده در جریان ثبتی از نظر مالكیت بنیاد علوی دچار مشكل هستند كه باید در این خصوص اقدام قانونی انجام دهند.

بخشدار كلاردشت هم در این نشست حل مشكلات مردم را از دغدغه های مسوولان عنوان كرد و گفت : رفع مشكلات آبرسانی و اجرای مدیریت آب و فاضلاب شهری و روستایی در این بخش در دستور كار قرار داشت ولی هنوز محقق نشده است.

' محمد سنایی' با اشاره به كندی اجرای برخی از پروژه های این بخش ، افزود : تحریم ها و مشكلات اقتصادی در سال 91 سبب كندی اجرای برخی از پروژه ها در كلاردشت شده است.

به گفته وی با وجود مشكلات ، اقدامات زیادی در این بخش در حال انجام است.

سنایی گفت : امیدواریم با ساخت مجتمع آبرسانی غرب كلاردشت و منابع آبی دیگر روستاها ، در تابستان سال آینده مشكل كمبود آب در كلاردشت نداشته باشیم.

وی در خصوص رفع شكستگی لوله ها و نگهداری تاسیسات آب رسانی ، از حضور نیافتن

بموقع و رفع این مشكل از سوی پیمانكار انتقاد كرد و افزود : اداره آب و فاضلای روستایی باید بر روند كار پیمانكار نظارت داشته باشد.

او تاكید كرد : اداره برق باید برای رفع مشكلات مربوط روستاهای این منطقه تلاش مضاعف داشته باشد.

بخشدار كلاردشت گفت : با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و لزوم بهره مندی مردم توقع داریم كار گازرسانی در كلاردشت در سال 92 به طور كامل انجام شود.

وی همچنین خواستار مشاركت و همكاری مردم برای ساخت ایستگاه های تقلیل فشار گاز در روستاها و محلات حوزه های شهری شد.

سنایی از شوراها و دهیاران خواست در خصوص مشكلات بخش صدور سند و مالكیت اراضی مربوط به بنیاد علوی ، درخواست های كتبی خود را برای ارائه و تعیین تكلیف آماده كنند.

وی با انتقاد از محدود شدن كلاردشت در حریم 200 متری رودخانه سردآبرود ، یادآور شد: تعیین این مقدار حریم ، ساخت و ساز در كلاردشت را با چالش رو به رو كرده است.

بخشدار كلاردشت گفت : جاده كوهستانی این بخش نیازمند حضور امدادگران با ماشین آلات مخصوص و مجهز است كه برای این موضوع باید تدابیری اتخاذ شود.

وی به تصویب چهار بانده شدن مسیر كلاردشت – مرزن آباد اشاره كرد و افزود : كار مطالعاتی این طرح انجام شده ، اما اداره راه باید دلایل عملیاتی نشدن آن را اعلام كند.

بخش بیش از 45 هزار نفری كلاردشت در غرب مازندران واقع است.ك/4

621/1654