به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حمید رضا حاجی بابایی' روز شنبه در جمع فرهنگیان مازندران در ساری، انسجام و وحدت فرهنگیان را عامل هراس دشمنان برشمرد و افزود: كاركنان خدوم آموزش و پرورش هرگز اجازه نخواهند داد تا مدرسه دستخوش شیطنت ها و توطئه های دشمنان شود.
وی به توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی و نگاه حساس رهبر معظم انقلاب به آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: در صورت هرگونه كمبود و بروز مشكل، سایر دستگاه های اجرایی به یاری این وزارتخانه خواهند شتافت.
حاجی بابایی تحول بنیادین در آموزش و پرورش را یك نیاز مبرم برای جامعه معرفی كرد و افزود: با اجرای این سند، پس 160سال، نظام تعلیم و تربیت دارای نقشه جامع شد.
وی با بیان اینكه تحول بنیادین فرموده موكد رهبر فرزانه انقلاب در سال 1367است، یاد آور شد: این سند ملی پس از برگزاری جلسات متعدد در شورای آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینكه رهبر معظم انقلاب از تحول بنیادین به عنوان نسخه شفا بخش یاد فرمودند، گفت: بند، بند این سند پر افتخار توسط پژوهشگران فیضیه قم، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای آموزش و پرورش با آموزه های قرآن كریم و سیره معصومان (ع) مطابقت داده شده است.
وی با بیان اینكه سند تحول بنیادین دارای 141محور است، چگونگی تالیف كتاب های درسی، حجم كلاس، ساعات درس، اجرای نظام 3-3-6، رویكرد قرآنی در مدارس، تاسیس مدارس قرآنی، تاسیس دانشگاه فرهنگیان و هوشمند سازی مدارس را از بخش های مهم سند تحول بنیادین معرفی كرد.
حاجی بابایی با اظهار این كه سند تحول بنیادین با ادغام پنج عنصر علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفكر و بر اساس عقلانیت تنظیم شده است، بر ضرورت سرعت بخشیدن به هوشمند سازی مدارس تاكید كرد.
وی گفت: امسال 400 میلیارد ریال برای هوشمندسازی مدارس اختصاص یافته است.
مدیركل آموزش و پرورش مازندران هم در این گردهمایی با بیان اینكه اجرای سند تحول بنیادین سبب ایجاد شادابی و نشاط در مدارس شده است، از چندین برابر شدن مدرسه های شاهد و تیز هوشان در استان خبر داد.
'محمد علی امیری' اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از دغدغه های رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: پس از فرهنگ های وارداتی غیر اسلامی، اجرای چنین سندی كه بر اساس فرهنگ ایرانی اسلامی تنظیم شده، در نظام آموزشی الزامی بود.
وی با بیان اینكه 97درصد مدارس مازندران یك نوبته شده اند، گفت: به همت مدیران و یاری خیران مدرسه ساز بیش از 50 درصد مدارس استان به سامانه هوشمند تجهیز شدند.
مدیركل آموزش و پرورش مازندران تعداد مدارس مازندران را چهار هزار و 227 واحد برشمرد و افزود: تا كنون دو هزار و 323 مدرسه هوشمند شده است.
او ابراز امیدواری كرد كه با مشاركت خیران مدرسه ساز تا پایان سال بقیه مدارس مازندران هم به سامانه هوشمند تجهیز شوند.
امیری بیشترین مدارس هوشمند در مازندران را مربوط به پایه ابتدایی با یكهزار و 180 واحد معرفی كرد و گفت: 440 مدرسه راهنمایی ، 530 مدرسه متوسطه نظری و 173 هنرستان در استان هم هوشمند شدند.
وی با بیان اینكه تمامی مدارس ششم ابتدایی مازندران به خاطر درس فناوری اطلاعات (كار و فناوری) هوشمند شده اند، افزود: یكهزار و 752 معلم دوره ابتدایی هم تاكنون آموزش كاربردی و استفاده از فناوری اطلاعات را فرا گرفته اند.
امیری گفت: هوشمند سازی به صورت سخت افزاری و نرم افزاری كیفیت جریان یاددهی و یادگیری را افزایش می هد و سبب تعمیق بخشیدن آموزش و افزایش كیفیت كار دانش آموزان می شود.
وی افزود: دانش آموزان نیز در فضای مدرسه هوشمند، پویاتر و قوی تر با بهره مندی از استعدادهای گوناگون برای ارتقای تحصیلی آماده می شوند.
مدیركل آموزش و پرورش مازندران گفت: هوشمندسازی مدارس، باز كردن دنیای وسیع در مقابل دانش آموزان است و معلمان باید دنیای پیشرفت و استفاده از منابع مختلف علمی ، تحقیقاتی ، مطالعه و پژوهش را با استفاده از ابزارهای هوشمند به دانش آموزان آموزش دهند.
وی افزود: به منظور بهره گیری معلمان از ابزار هوشمند، بویژه در بخش تولید محتوا، برای یكهزار و 742 معلم مرد و زن دوره های تولید محتوا با استفاده از ابزار هوشمند و فناوری اطلاعات برگزار شده است.
امیری با اشاره به اینكه برای یكهزار و 200 نفر از معلمان مرد و زن مازندران ، كارگاه آموزش مهارت های هفت گانه كار با رایانه پیش بینی شده است، گفت: 310 دوره آموزشی به صورت مدرسه محور در مدارس استان برگزار شده كه مدرسه به عنوان پایگاه آموزش ضمن خدمت معلمان تعریف شده است.
وی با بیان اینكه بیش از 80 درصد فرهنگیان در 310 مدرسه دوره هوشمندسازی را گذرانده اند، افزود: ظرفیت ایجاد شده به وسیله سامانه هوشمند سبب تفهیم بهتر مطالب درس و صرفه جویی در وقت دانش آموزان و جلوگیری از خستگی و كسالت آنان خواهد شد.ك/2
1888/1654
وزير آموزش و پرورش در جمع فرهنگيان مازندران تاكيد كرد:
امنيت خاطر در نظام آموزشي بزرگ ترين عامل آرامش نظام است
۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۱۰
کد خبر:
80536708
ساري- وزير آموزش و پرورش گفت: امنيت خاطر در نظام آموزشي ، بزرگ ترين عامل آرامش نظام اسلامي است.