۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 80624690
T T
۰ نفر

انس با قرآن كريم نقش مهمي در موفقيت دانش آموزان دارد

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 80624690
انس با قرآن كريم نقش مهمي در موفقيت دانش آموزان دارد

رشت - رييس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان گيلان گفت: انس با قرآن كريم نقش مهمي در موفقيت ها و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دارد.

'محمد تقی ادبی مهذب' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: معیار تربیت دانش آموزان میزان انس آنان با قرآن و نماز است كه به منظور دستیابی به این هدف آموزش و پرورش گیلان به برگزاری مسابقه های قرآنی و فرهنگی اقدام می كند.

وی از برگزاری مرحله استانی مسابقه های قرآنی و فرهنگی آموزش و پرورش در گیلان خبر داد و اظهار كرد: این مسابقه ها ویژه دانش آموزان استان گیلان اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.

رییس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش گیلان خاطر نشان كرد: مسابقه های مرحله استانی مداحی و اذان چهارم اردیبهشت در هر بخش با حضور 198 دانش آموز در شهرستان آستانه اشرفیه برگزار می شود.

وی تصریح كرد: مسابقه های حفظ و قرائت قرآن كریم نیز با حضور 396 دانش آموز دختر و 396 دانش آموز پسر هفتم و نهم ماه جاری در شهرستان های تالش، رودسر و خمام برگزار خواهد شد.

وی بیان كرد: مسابقه كتبی در رشته های نهج البلاغه، تفسیر، مفاهیم، انشای نماز، احكام، صحیفه سجادیه و درس هایی از قرآن یازدهم اردیبهشت در 33 منطقه در شهرستان های مختلف استان گیلان برگزار می شود.

رییس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان گیلان اظهار كرد: در این دوره از مسابقه ها در مجموع دو هزار و 442 دانش آموز دختر و پسر در مناطق مختلف گیلان به رقابت می پردازند.

وی یادآور شد: برگزیدگان مرحله استانی، به مسابقه های كشوری دعوت خواهند شد. ك/3.

7286/ 603