۵ فروردین ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8062993
T T
۰ نفر
نظرسنجی : 64 درصد از شهروندان ژاپنی از عملکرد دولت ژاپن ناراضی هستند ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 05/01/87 توکیو- بر اساس جدیدترین نظرسنجی روزنامه یومیوری ، 64 درصد از شهروندان ژاپنی اعلام کرده انداز عملکرد دولت تاحدی و خیلی ناراضی هستند.
به گزارش ایرنا به نقل از یومیوری ،بر اساس این نظرسنجی 34درصد از شهروندان ژاپنی از دولت یاسوئو.فوکودا که چهارشنبه هفته جاری ششمین ماه تشکیل آن است ، تاحدی و خیلی رضایت دارند.
این نظرسنجی در روزهای 15 و 16 مارس (25 و 26 اسفند) به طور تصادفی و از طریق مصاحبه رودررو، در 250 نقطه در سراسر ژاپن برگزار شد که یکهزار و 786 نفر به آن پاسخ گفتند.
بر اساس این نظرسنجی میزان رضایت از دولت فوکودا برای سومین ماه متوالی با کاهش روبرو شد و به 33/9 درصد رسید.
این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که میزان عدم رضایت از دولت ژاپن به 59/1 درصد افزایش یافته است .
بر اساس این نظرسنجی 12 درصد از پاسخ دهندگان اقدام دولت ژاپن را در تصویب قانون جدید ضد تروریسم که به نیروی دریایی دفاع از خود این کشور اجازه می دهد تا به کشتی های جنگی شرکت کننده در جنگ با تروریسم در افغانستان به رهبری آمریکا در اقیانوس هند سوخت رسانی کنند، ستوده اند.
12 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی نیز از تلاشهای دولت ژاپن برای مقابله با گرمایش جهانی قدردانی کرده اند.
در همین حال 27 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی اعلام کرده اند، هیچ جایی برای قدردانی از کارآیی فوکودا و کابینه وی وجود ندارد.
در پاسخ به این سوال که تا چه حد دیدگاههای سیاسی دولت فوکودا را درک می کنند، 9 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که خیلی خوب درک می کنند درحالی که 89 درصد گفته اند،به هیچ وجه دیدگاههای سیاسی دولت این کشور را درک نمی کنند.
در همین حال 43 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی ، گفته اند که آنها فکر می کنند کار آیی دولت فوکودا به واقع بینی نزدیکتر است ، در حالی که 48 درصد گفتند اینچنین نیست .
بر اساس نظرسنجی یومیوری ، درپاسخ به این سوال که تمایل دارند تا چه زمانی دولت کنونی در ژاپن به فعالیت خود ادامه دهد، 25 درصد از پاسخ دهندگان که بزرگترین گروه است ، خواستار استعفای سریع دولت شده اند.
در پاسخ به این سوال ، 23 درصد گفتند که خواستار حضور دولت تا حدود یکسال آینده هستند، 19 درصد خواستار ادامه فعالیت دولت تا شش ماه ، 14 درصد خواستار ادامه فعالیت دولت بین دو تا سه سال و 13 درصد نیز خواستار حضور طولانی مدت این دولت بودند.
آساق 1513**1438**280** شماره 004 ساعت 08:40 تمام
۰ نفر