۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 80683086
T T
۰ نفر
ثبت احوال خراسان شمالي آماده ارائه خدمات به راي دهندگان در انتخابات است

بجنورد - مديركل ثبت احوال خراسان شمالي گفت: ادارات ثبت احوال در شهرستان هاي اين استان آماده ارائه خدمات ويژه به راي دهندگان در انتخابات 24 خرداد هستند.

'علی زاهدی نیا' روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار كرد:‌ فعالیت ویژه ادارات ثبت احوال در شهرستان های استان یك هفته مانده به روز رای گیری برای ارائه خدمات صدور شناسنامه عكس دار و كارت ملی به مراجعان افزایش می یابد.

وی گفت: افرادی كه ماه های گذشته درخواست دریافت كارت ملی داشته و برای گرفتن آن به ادارات ثبت احوال مراجعه نكرده اند، كارت ملی آنان با هماهنگی پست استان به نشانی آنها ارسال شده است.

زاهدی نیا با اشاره به این كه اكنون در ادارات ثبت احوال این استان كارت ملی صادر شده وجود ندارد، گفت: اكنون 5/98 درصد از جمعیت بالای 15 سال استان دارای كارت ملی اند و جمعیت باقی مانده شامل افرادی است كه بتازگی به 15 سالگی رسیده اند.

طبق آمار حدود 78 درصد از جمعیت 867 هزار نفری خراسان شمالی می توانند در انتخابات 24 خرداد رای بدهند.

به گفته جانشین رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی، بر اساس آمار ثبت احوال 602 هزار و 28 نفر از جمعیت استان در انتخابات پیش رو واجد شرایط اخذ رای هستند.

برای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان خراسان شمالی، هزار و 71 شعبه اخذ رای ساماندهی شده است. ك/3

623/626