۱۲ مرداد ۱۳۹۲، ۸:۴۳
کد خبر: 80759978
T T
۰ نفر
اعمال نگاه فرهنگي در حوزه صنعت اسباب بازي ضروري است

تهران- مدير مركز سرگرمي‌هاي سازنده كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با يادآوري اينكه اعمال نگاه فرهنگي در حوزه صنعت اسباب بازي ضروري است افزود: بايد پل ارتباطي بين فرهنگ امروز و گذشته برقرار شود تا بتوان از دست‌آوردهاي پيشين براي كودك و نوجوان امروز استفاده كرد.

'مجید قادری ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: توجه به امور فرهنگی در حوزه هنر بسیار با اهمیت است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های تعلیمی و تربیتی كه انجام می‌شود نشان از اهمیت كودكان و پرورش نسلی دارد كه می‌خواهد عهده‌دار مسوولیت جامعه باشد.

مدیرمركز سرگرمی های سازنده كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان توجه به عروسك و عروسك‌های نمایشی را توجه به كودك و دنیای او دانست و توضیح داد:در حوزه صنعت اسباب بازی باید نگاه فرهنگی داشته باشیم.

وی از عروسك های شبیه‌سازی شده «پیكر حیوانی»، «جغجغه باستانی»، «پیكرك شیشه‌ای»، «پیكر مفرغی»، «اسباب بازی ایلامی» و «چهارچرخه‌های دیروز» به عنوان نمونه هایی از عروسك های قدیمی و فراموش شده نام برد.

مدیر مركز سرگرمی‌های سازنده كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان با بیان اینكه 9 عروسك در تحقیق و بازدید میدانی از شهرستان و استان‌های مختلف پیدا شده است، گفت: بین باستان شناسان همیشه این تردید وجود دارد كه این شی‌ها عروسك‌اند یا شی‌ای آیینی؟

وی یادآورشد كه سابقه توجه به نیاز كودكی در فرهنگ ایران هفت هزار سال قدمت دارد.

قادری درباره بازسای عروسك «تكم» كه در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوان تولید شده است گفت: در تمام مراسم‌های ملی و مذهبی تكم‌گردانی وجود داشته و به كمك این شخصیت عروسكی در روستاها مراسم برگزار می‌شود.

فراهنگ(4)**1497
۰ نفر