۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۱
کد خبر: 80838380
T T
۰ نفر
دو باب مدرسه خيرساز در خوي مورد بهره برداري قرار گرفت

خوي، اروميه - دو باب مدرسه خير ساز طي مراسمي در مناطق روستايي شهرستان خوي مورد بهره برداري قرار گرفت.

مدير آموزش و پرورش خوي روز دوشنبه در مراسم افتتاح و بهره برداري از اين دو مدرسه اظهار كرد: مدرسه پنج كلاسه شهر فيرورق و چهار كلاسه روستاي بيانلو، دو باب مدرسه خيرساز هستند كه بر روي هم در سه هزار مترمربع زمين و 440 مترمربع زيربنا به همت خانواده مرحوم حسن شهيدي خير خويي احداث و در اختيار مديريت آموزش و پرورش خوي قرار داده شدند.

ميركاظم سنگي افزود: خانواده مرحوم شهيدي يك ميليارد و 500 ميليون ريال از سه ميليارد و 200 ميليون هزينه هاي ساخت اين مدارس را تقبل كردند و بقيه هزينه ها را اداره كل تجهيز و نوسازي مدارس آذربايجان غربي تامين كرده است.

سنگي اضافه كرد: در اين مدارس 200 دانش آموز مشغول تحصيل مي شوند.

همچنين امروز با حضور نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي عمليات اجرايي مدرسه شش كلاسه مرحوم حاج حسن چوبفروش خيرخويي در محل مدرسه قديمي و تخريبي نجمه آغاز شد.

اين مدرسه در 400 مترمربع زيربنا احداث مي شود.

خانواده مرحوم چوبفروش براي احداث اين مدرسه در مدت يك سال بيش از سه ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه مي كنند.

مويد حسيني صدر نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس شوراي اسلامي در مراسم افتتاح و كنلگ زني اين مدارس از پي گيري براي تامين اعتبار سهم دولت در احداث مدارس خيرساز در استان خبر داد و گفت: موانع پيش روي تامين اعتبارات سهم دولت در احداث مدارس خيرساز برطرف شده است.

قربانعلي رهنمون رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز خوي هم در اين مراسم از احداث 25 باب مدرسه با 115 كلاس درس ديگر به همت خيرين خوي خبر داد و گفت: از اين تعداد مدارس دو باب با 10 كلاس درس تا چند روز ديگر آماده بهره برداري مي شود.

7128/581