۱۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۱
کد خبر: 81337567
T T
۰ نفر
تماس مردم با دفتر نظارت همگاني پليس در خراسان رضوي افزايش يافت

مشهد - ايرنا - رييس دفتر نظارت همگاني 197 فرماندهي انتظامي خراسان رضوي گفت: ميزان تماسهاي مردمي با اين دفتر طي شش ماه نخست امسال با 10 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه پارسال به 10 هزار مورد تماس از سطح استان افزايش يافت.

سرهنگ 'محمود رشيدي' روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از اين تعداد هشت هزار و 630 تماس قابل بهره برداري شناخته شد و ضمن ثبت در سامانه و براي رسيدگي به واحدهاي انتظامي سطح استان منعكس شد.

وي ادامه داد: از مجموع تماسهاي مردمي قابل بهره برداري دو هزار و 509 مورد مربوط به درخواست و پيشنهاد و دو هزار و 23 مورد هم درخواست تقدير از ماموران انتظامي بود.

رييس دفتر نظارت همگاني 197 فرماندهي انتظامي خراسان رضوي گفت: بر اين اساس ميزان تقدير از ماموران پليس اين استان در اين مدت 16 درصد افزايش يافته است.

وي افزود: تماسهاي مردمي با دفتر نظارت همگاني پليس خراسان رضوي منجر به 156 مورد تشديد اقدامات، 166 مورد اصلاح روشها و 88 مورد تشويق ماموران انتظامي شده است.

سرهنگ رشيدي در ادامه بيشترين موضوع تماسهاي مردمي را مربوط به اعتراض نسبت به افزايش جرائم راهنمايي و رانندگي ذكر و بيان كرد: در مجموع شكايات مردمي در مورد عملكرد واحدهاي مختلف انتظامي در خراسان رضوي 26 درصد كاهش نشان مي دهد.

وي مهمترين اهداف فعاليتهاي دفتر نظارت همگاني نيروي انتظامي را جلب اعتماد عمومي نسبت به ماموريتها و وظايف پليس، افزايش مشاركت عمومي و فراهم ساختن بستر تصميم سازي بهتر براي فرماندهان و مديران ناجا، كاهش ميزان جرائم و تخلفات پرسنل اين نيرو دانست.

رييس دفتر نظارت همگاني 197 فرماندهي انتظامي خراسان رضوي شناسايي و احصاء آسيبها و تهديدات مرتبط با فعاليتهاي پرسنل نيروي انتظامي، تلاش براي اصلاح رفتار سازماني با اعمال تشويق و تنبيه و افزايش اعتماد و مشاركت مردم متاثر از سرعت و دقت در سيدگي به گزارشها و اعلام نتيجه آن به مخاطيين و تماس گيرندگان با دفتر نظارت همگاني را مهمترين اثرات اين فعالتها ذكر كرد.

ك/2

7490/660