۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81472261
T T
۰ نفر
16هزار تن كشمش از كشاورزان استان قزوین خریداری شد

قزوین - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان قزوین از خرید 16هزار و 700 تن كشمش به صورت توافقی از كشاورزان این استان خبر داد.

'ناطق معین الدین' روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان كشمش با قیمت 40 هزار ریال از كشاورزان خریداری شده كه 37 هزار ریال آن توسط سازمان تعاون روستایی و هفت هزار ریال از به صورت یارانه از اعتبارات دولت پرداخت شده است.

وی اظهاركرد: این میزان خرید كشمش به صورت توافقی 679 هزار و 100 كیلوگرم سهم كشاورزان قزوینی بوده است.

معین الدین خاطرنشان كرد: مهمترین هدف سازمان از خرید توافقی محصول كشمش را حذف واسطه های سودجو، حمایت از تولیدكنندگان، رساندن سود واقعی به باغداران، بازاریابی و بازار رسانی محصول انگور و كشمش است.

وی با بیان اینكه خرید كشمش در مدت بسیار كوتاهی حدود كمتر از یك ماه انجام شد، تصریح كرد: در هنگام خرید، كشمش ها مورد بررسی قرار گرفتند به طوری كه بهترین نوع كشمش خریداری شده است.

معین الدین بیان كرد: امسال به دلیل خرید مناسب و به موقع كشمش از كشاورزان دست دلالان از خرید كشمش قطع شد.

به گفته معین الدین، در سال جاری اتحادیه‌های خرید روی كیفیت حساسیت زیادی داشتند، به گونه ای كه تعدادی از بارهای كشمش برگردانده شد.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین در ادامه از صادرات این محصول در استان قزوین خبر داد و گفت: در تلاش هستیم در سال جاری با همكاری اتاق بازرگانی درصدی از كشمش های خریداری شده را صادر كنیم.

استان قزوین دارای 75 هزار هكتار باغ انگور با تولید 300 هزار تن محصول است.

7390/ 614