۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۴۴
کد خبر: 81612194
T T
۰ نفر
كاميابي و ناكامي يك سازمان به فعاليت روابط عمومي گره خورده است

ساري - ايرنا - مديركل روابط عمومي استانداري مازندران با تاكيد بر اهميت كار روابط عمومي در دستگاههاي اجرايي گفت : كاميابي و ناكامي يك سازمان به فعاليت روابط عمومي گره خورده است.

احمد مظفري در جمع مديران روابط عمومي بهزيستي مازندران با گراميداشت 27 ارديبهشت روز ارتباطات و روابط عمومي گفت : روابط عمومي اتاق شيشه اي سازمان براي پيوند درون و برون سازمان است .

نماينده ستاد برگزاري هفته روابط عمومي ايران در مازندران با اشاره به اينكه يك روابط عمومي حرفه اي مي تواند سازمان گمنام را به يك برند تبديل نمايد گفت : روابط عمومي با تدوين برنامه منسجم و با بهره گيري از اطلاع رساني و ارتباطات ، اطلاع يابي و افكار سنجي ، تبليغات و امور فرهنگي ، انتشارات و مستند سازي و پژوهش و برنامه ريزي مي تواند سرنوشت سازمان را تغيير دهد .

دبير شوراي اطلاع رساني استان به بهره گيري از تاكتيك هاي نوشتاري ، گفتاري و بصري براي ايجاد اعتماد ، كسب تفاهم و حمايت اشاره كرد و گفت : يك روابط عمومي كارآمد مي تواند با نهادينه كردن فرهنگ سازماني ارزش آفريني كرده و موجب انسجام فرهنگي و اجراي درست برنامه ها و سياستهاي سازمان شود .

مدير كل روابط عمومي استانداري مازندران تصريح نمود : فعاليتهاي سازمان بهزيستي در حوزه خدمات توانبخشي ، حمايتي ، بازپروري، پيشگيري از معلوليت ها و آسيب هاي اجتماعي بايد به خوبي اطلاع رساني شود تا زمينه هاي جذب مشاركت مردم فراهم گردد.

مظفري افزود: الحمدلله با سياستهاي خوب سازمان بهزيستي بيش از 90 درصد فعاليتها به بخش خصوصي و انجمنهاي خيريه واگذار شده است و اين حركت ارزشمند بايد تداوم يابد .

وي بهره گيري از ظرفيت اورژانس اجتماعي را براي ارائه خدمات مشاوره اي مناسب به مردم به ويژه براي كاهش طلاق مورد تاكيد قرار داد و گفت : تقويت سرمايه اجتماعي سازمان با ارائه اطلاعات دقيق ، شفاف و به دور از اغراق ممكن است و در اين راستا مديران روابط عمومي بهزيستي بايد با اطلاع رساني منسجم از آسيب هاي اجتماعي براي جلب مشاركت مردم گام بردارند.

مظفري تجزيه و تحليل بازخوردها و ارائه آن را براي استفاده در تصميم سازي و تصميم گيري مديران مهم خواند و گفت : مديران روابط عمومي بايد زمينه ارتباط مديران با كاركنان و مردم را تسهيل نمايند و با مخاطب شناسي و رسانه شناسي فرصت ها و تهديدهاي سازمان را شناسايي و با بازبيني هوشمندانه فعاليتها و ترسيم چشم اندازها براي موفقيت سازمان تلاش نمايند.

وي خواستار تهيه و تدوين پيوست رسانه اي براي فعاليتهاي سازمان شد و گفت : امروز با گسترش شبكه هاي اجتماعي مردم هم مساله تعريف مي كنند و هم راه حل ارائه مي كنند و رسالت روابط عمومي اين است با حضور موثر و حرفه اي در شبكه هاي مجازي بحران بي تفاوتي اجتماعي را مديريت كند .

وي با اشاره به سخنان رئيس جمهور در مورد عصر ارتباطات و اطلاعات گفت: دوران پيام هاي يك سويه به پايان رسيده و ديگر جايي براي استبداد پيام نيست.

مظفري با تشكر از اقدامات خوب صورت گرفته در سازمان بهزيستي مازندران و برگزاري نشست مديران روابط عمومي تصريح كرد : امروز سواد به معناي خواندن و نوشتن نيست بلكه دانش رسانه اي و سواد به معناي ورود آسان به جامعه بزرگ اطلاعاتي است .

وي با اشاره به ضريب نفوذ 93 درصدي اينترنت در مازندران گفت : در حال حاضر ضريب نفوذ اينترنت در ايران 53 درصد است و در كل كشور 40 ميليون و 46 هزار كاربر اينترنتي وجود دارد كه 2 ميليون و 800 هزار كاربر مازندراني هستند و 40 درصد كاربران اينترنت گروه سني 20 تا 29 سال هستند .

مظفري از فعاليت 170 شبكه ماهواره اي فارسي زبان و 870 ميليون سايت در جهان خبر داد و گفت : از مجموع 9 هزار شبكه تلويزيوني و ماهواره اي فرامرزي بيش از نيمي از آن در داخل كشور قابل دريافت است كه بيانگر گسترش مراكز اطلاع رساني است و اين گستردگي و پيچيدگي كار روابط عمومي را با چالش هاي جدي روبرو كرده است .ك/1

6097