۱۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰:۴۹
کد خبر: 81633694
T T
۰ نفر
عضو جامعه مدرسين: حضرت امام (ره) مجتهدي بزرگ و فقيهي سترگ بود

شاهرود - ايرنا - استاد حوزه علميه قم و عضو جامعه مدرسين گفت: حضرت امام (ره) مجتهدي بزرگ، فقيهي سترگ و احياگر اسلام ناب محمدي(ص) در قرن بيستم بود.

آيت الله سيد احمد حسيني خراساني چهارشنبه شب در بيست و ششمين سالگرد ارتحال ملكوتي امام خميني(ره) در مسجد غربا شاهرود افزود: ما بايد ياد، نام، فكر، انديشه و نهضت بنيانگذار جمهوري اسلامي را بزرگ بشماريم.

وي با گرامي داشت ياد و خاطره شهداي 15خرداد سال 1342از آنان با عنوان پيشگامان اين نهضت بزرگ و با عظمت اسلامي ياد كرد و گفت: چنين حركتي در آن زمان يك اتفاق بزرگ و استثنايي بود.

حسيني خراساني همچنين تاكيد كرد: سخن از شخصيت حضرت امام (ره) به معناي ناديده گرفتن مجاهدت، فداكاري و زحمت ديگر بزرگان و شخصيت هايي كه در راه اسلام زحمت زياد كشيده اند ، نيست.

استاد حوزه علميه قم ادامه داد: اگر مي گوييم امام خميني(ره) صاحب حركت 15خرداد سال 42 و 22بهمن سال 57 است مفهوم سخن اين نيست كه ديگران كاري نكردند.

وي با بيان اينكه حكمت اقتضا مي كند از حضرت امام(ره) سخن بگوييم، تصريح كرد: امام امت با رهبري خود نهضتي بزرگ خلق كرد و زحمت و مجاهدت بزرگان در راه اسلام را به ثمر رساند.

عضو جامعه مدرسين تصريح كرد: انقلاب با رهبري بنيانگذار جمهوري اسلامي و حمايتهاي مردم ايران به يك فرهنگ، مكتب ، نظام و حكومت در جهان تبديل شد و به عنوان يك نظام سياسي در سازمان ملل متحد داراي نمايندگي است.

حسيني خراساني اضافه كرد: همه ما در حمايت از انقلاب و نهضت امام امت به عنوان يك وظيفه شرعي، ملي و انقلابي مسوول هستيم و در آن هيچ شك و شبهه اي وجود ندارد.

وي تاكيد كرد: اين نهضت بايد حفظ شود با توجه به توطئه دشمنان عليه اسلام و نظام، دنياي اسكتبار عليه نهضت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران متحد و منسجم شده است.

وي بيان كرد: هدف آنها مقابله با نظام اسلامي است و مي خواهند به اصطلاح خود پرونده انقلاب را جمع كنند با توجه به بيداري، حمايت مردم و نيز وجود رهبري آگاه، انديشمند، مدير و مدبر دشمنان اسلام اين آرزوي خود را حتما به گور خواهند برد.

استاد حوزه علمه قم در ادامه يادآوري كرد: امروز كساني در دنيا با امام (ره) دشمن هستند با رهبري نظام اسلامي نيز دشمن اند و دشمنان امام امت ، دشمنان رهبري نظام نيز هستند.

وي بيان كرد: كساني كه امام(ره) را دوست دارند، بايد رهبري نظام را هم دوست داشته باشند و به اعتقاد من به عنوان يك طلبه حوزه علميه قم هركس حامي امام (ره) است بايد حامي رهبري نظام نيز باشد .

وي تصريح كرد: كس كه خود را پيرو خط امام خميني(ره) و دل سوخته رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران مي داند بايد پيرو رهبري نظام هم باشد.

حسيني خراساني تاكيد كرد: اگر امروز بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران زنده بود قطعا از مقام معظم رهبري حمايت مي كردند و حمايت از رهبري و نظام وظيفه كساني است كه حضرت امام(ره) را دوست دارند.

وي با تاكيد بر حفظ آرمان هاي امام خميني(ره) نيز گفت: يكي از اهداف، خواسته ها و دغدغه امام امت احترام و خدمت به مردم و تكريم آنان بود كه به اعتقاد ما خدمت به مردم در شعار نيست.

حسيني خراساني بيان كرد: مردم شعار حمايت از خود و شعار مردمداري را زياد شنيده اند آنان در انتظار تحقق وعده ها و عمل به شعارها هستند.

وي ادامه داد: نبايد تزلزلي در اعتماد و اطمينان مردم نسبت به نظام و انقلاب ايجاد كرد چون ايجاد حاشيه و وارد كردن خدشه در ذهن جوانان خيانت به ملت است.

وي خواهان حفظ آرامش رواني جامعه، تقويت اعتماد و اطمنيان ملي شد و گفت: هركس اعتماد ملي را متزلزل كند و اين عمل از جانب هركسي هم بخواهد باشد، خيانت به انقلاب ، ملت و كشور است و اين يك واقعيت است كه امروز با آن مواجه هستيم.

عضو جامعه مدرسين در بخشي از سخنانش با اشاره به 15شعبان سالروز ولادت حضرت مهدي(عج) گفت: اين ايام ، ايامي بزرگ، الهام بخش و مغتنمي است .

حسيني خراساني اضافه كرد: 15 شعبان روز ميلاد سراسر خير و بركت ، عزت و ذخيره بزرگ خدا و يادگارهمه انبياي الهي است .

وي افزود: حال و هواي محيط شيعي خصوصا سراسر كشور انقلابي ما غرق در شادماني و سرور است، خير و بركت آن شامل حال ملت، كشور و نظام بوده و هست و خواهد بود.

آيين سالگرد ارتحال امام خميني(ره) به دعوت شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان شاهرود در مسجد غربا با حضور قشرهاي مختلف مردم برگزار شد.

آيين سالگرد ارتحال حضرت امام فردا(پنجشنبه) در مسجد جامع قلعه نو خرقان، حسينيه اعظم شهر كلاته خيج ، تكيه بازار شهر شاهرود، مسجد جامع ابرسج، مسجد جامع بيارجمند و نيز مسجد امام حسين(ع) شهر مجن برگزار مي شود.ك2

2047/