۱ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۷
کد خبر: 81691914
T T
۰ نفر
مشكلات سیلزدگان سوادكوه با حضور مدیركل بحران وزارت نیرو بررسی شد

ساری - ایرنا - مشكلات سیل زدگان سوادكوه و راهكارهای فنی برای مقابله با سیلاب بعدی با حضور مدیر كل بحران وزارت نیرو بررسی شد

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی آب منطقه ای مازندران مشكلات سیل زدگان سواد كوه مازندران و راهكارهای فنی مقابله با سیلاب های بعدی به ویژه احداث دیوارهای حفاظتی در محدوده شهر زیراب سوادكوه با حضور مدیر كل بحران وزارت نیرو ، مدیر عامل آب منطقه ای مازندران ، فرماندار و مسوولین شهرستان سوادكوه مورد بررسی قرار گرفت .

مقامات مذكور كه بلافاصله پس از وقوع سیلاب در منطقه حاضر شده اند ضمن دلجویی از سیل زدگان و ابراز همدردی با آنها از نزدیك از مناطق آسیب دیده بازدید و با بسیج دهها دستگاه ماشین آلات سنگین از جمله لودر ، بلدوزر ، بیل و كامیون و ...نسبت به بازگشایی مسیر رودخانه در محدوده شهر زیراب اقدام نموده اند .

همچنین تلاش شد خطوط انتقال آب و گاز كه در مجاورت رودخانه قرار داشته و در جریان این سیلاب تخریب شده بود مجددا بازسازی و مشكلات مردم در این بخش مرتفع شود .

مسوولان فوق درنشست جداگانه راهكارهای فنی مقابله با سیلاب بعدی به ویژه چگونگی احداث دیواره های حفاظتی در رودخانه تالار در محدوده شهر زیراب را مورد بررسی قرار دادند.

شایان ذكر است بر اساس گزارش مطالعات منابع آب شركت ، میزان پیك سیلاب رودخانه تالار در اواخر تیرماه سالجاری كه موجب خسارات سیل در منطقه سوادكوه بویژه در محدوده شهر زیراب شده است در ایستگاه كری كلا واقع در بالادست شهر زیراب 119 متر مكعب بر ثانیه ، در ایستگاه شیرگاه 163 متر مكعب بر ثانیه و در ایستگاه كیاكلا 212 متر مكعب در ثانیه گزارش شده است.

براساس برآوردهای اولیه خسارت سیل در شهرستان سواد كوه استان مازندران بیش از 500 میلیارد ریال تخمین زده شد.ك/1

6097