۲ مرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۱۲
کد خبر: 81693322
T T
۰ نفر
اخلاق حرفه اي لازمه پويايي و پيشرفت هنر نمايش است

ملاير- ايرنا- رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ملاير گفت: بايد با رعايت اخلاق حرفه اي و بكارگيري اصول فني براي پويايي و پيشرفت هنر نمايش اين شهرستان تلاش كنيم.

به گزارش ايرنا غلامرضا جمالي زاده روز جمعه در نشست صميمي با هنرمندان نمايش شهرستان ملاير افزود: كار جمعي و بهره گرفتن از نظرات ديگران، اثرات مثبت فراواني دارد كه سبب پيشرفت در كارها مي شود.

وي اظهار كرد: براي نتيجه گرفتن از اقدامات و حركتهاي فرهنگي، چنانچه هر فرد خود را مقيد به حركت و پويايي بداند اين حركت به جمع هم خواهد رسيد و در نهايت كل به حركت در مي آيد.

وي هدف از برگزاري اين نشست را هم افزايي، همفكري و جهت گذاري براي برنامه هاي تئاتر ملاير دانست و افزود: هيچ فكر و انديشه اي تاكنون نتوانسته هنر نمايش و قابليت هاي آن را ناديده بگيرد و يا آن را كنار بزند.

جمالي زاده با بيان اينكه رقباي نمايش هم به نقش و تأثير گذاري آن در جامعه به خوبي واقفند، اظهار كرد: به اين دليل بايد بيش از گذشته و با نگاهي فلسفي و عميق به اين موضوع بپردازيم و همسو با ساير رشته ها براي پويايي و پيشرفت هنر تئاتر و نمايش اين شهرستان كمك كنيم.

وي با اشاره به فراز و فرودهاي تئاتر ملاير افزود: هنرمندان تئاتر ملاير براي اينكه هميشه سرآمد باشند و با افول مواجه نشوند، لازم است براي رسيدن به اهداف با كنار گذاشتن تفرقه و جدايي به اتحاد، همدلي و همكاري فكر كنند.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ملاير گفت: ما نيز وظيفه داريم به برقراري ارتباط مناسب بين هنرمندان تئاتر در گذشته و حال كمك كنيم كه در اين زمينه براي حفظ دستاوردهاي خوب تئاتر ملاير و ترسيم چشم انداز آينده، يكي از اهداف ما استفاده از تجارب گذشته و پيشكسوتان است.

جمالي زاده استفاده حداكثري از ظرفيتهاي خوب هنرمندان ملاير و پتانسيل هاي شهرستان را از ديگر اهداف برشمرد و بيان كرد: گروههاي نمايشي بايد در كنار نگاه به جشنواره ها، نگاه به مردم را در برنامه خود لحاظ كرده و با هدف گذاري در نمايش، عامه پسند بودن آن را مد نظر قرار دهند تا رضايت مردم را در پي داشته باشد.

وي توجه ويژه به كميت و كيفيت در تئاتر را يكي از اولويت ها عنوان كرد و گفت: اهميت دادن به كميت تئاتر و تعداد گروه ها، موجب مي شود هنرمندان بيشتري به تئاتر روي آورده و مردم نيز با ديدن كارها و سلايق متفاوت جذب فضاهاي فرهنگي و هنري شوند.

وي اظهار كرد: در بحث كيفيت نيز هم سطح كار بالا رفته و اثر نمايشي فاخري توليد مي شود كه ضمن تأثير گذاري در جامعه، توانايي رقابت با ديگر توليدات نمايشي استاني، منطقه اي و كشوري را پيدا مي كند.

جمالي زاده بر لزوم برقراري ارتباط متقابل همراه با مهر، محبت و مودت در بين هنرمندان و كاركنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان تاكيد كرد و گفت: گروه هاي نمايشي نبايد فراموش كنند كه رقابت با رعايت رفاقت پسنديده است و بدگويي كردن و بي اخلاقي ها آفتي است كه مانع رشد تئاتر و استعدادهاي هنري مي شود.

وي عنوان كرد: به اين دليل با كساني كه به اخلاقيات پايبند نباشند، برخورد مي كنيم چرا كه هنري كه اخلاق در آن نباشد، هم جامعه را به انحراف و هم هنر را به ابتذال مي كشاند.

در ادامه اين نشست جمعي از كارگردانان، بازيگران و ديگر عوامل گروه هاي نمايشي ملاير به بيان انتقادات، نظرات و پيشنهادات صريح خود پرداختند و خواستار پيگيري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان براي ايجاد آمفي تئاتر سرباز در يكي از پارك هاي ملاير و همچنين ساخت سالن پلاتو براي تمرين و اجراي نمايش شدند.

شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقي استان همدان واقع شده است.

7528/6993