۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۰۴
کد خبر: 81709466
T T
۰ نفر
مانور مديريت بحران بنادر در منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر برگزار شد

نوشهر - ايرنا - مانور مديريت بحران بنادر عصر چهارشنبه در منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، مديركل بنادر و دريانوردي مازندران درحاشيه اين مانور اظهار داشت: مانور واكنش سريع در شرايط اضطراري حوادث غيرمترقبه به منظور آشنايي هر چه بيشتر مديران و مسوولان واحدهاي اجرايي و عملياتي با شيوه هاي مقابله با شرايط بحراني و ايجاد هماهنگي و وحدت رويه بين واحدهاي مختلف بنادر و دريانوردي اجرا شد.
منوچهر تاتينا تصريح كرد: با توجه به جايگاه بندر نوشهر و اهميت و افزايش آمادگي واحدهاي براي مقابله با شرايط اضطراري همچون وقوع يك زمين لرزه ضرورتي انكار ناپذير است و در اين راستا بايد به ارزيابي توانايي ها، فراهم بودن تجهيزات اضطراري و افزايش توان عملياتي در هنگام بروز بحران بررسي مي شود.
وي افزود: با اعلام وقوع سونامي و زلزله فرضي در ساعت 15:00 ، نيروهاي ويژه عمليات ، نسبت به تخليه اضطراري كاركنان و ديگر افراد حاضر در بندر به محل هاي امن در نظر گرفته شده اقدام و نيروهاي امدادي به منظور اطفا حريق و نجات مصدومين و ساماندهي شناورهاي حاضر در منطقه و انجام ساير وظايف محوله در محل هاي حادثه مستقر شدند.
وي ادامه داد: با اعلام وضعيت عادي در ساعت 16:00 ، خاتمه مانور توسط فرمانده در صحنه عمليات در اتاق ستاد بحران اعلام گرديد .
اين مانور در چارچوب برنامه كارگاه آموزشي مديريت بحران و سامانه فرماندهي حادثه توسط اداره كل بنادر و دريانوردي استان مازندران و با همكاري اداره كل مديريت بحران و پدافند غير عامل سازمان بنادر و دريانوردي در منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر برگزار شد. ك/3
1295/6097