۱۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81748395
T T
۰ نفر

مشهد - ایرنا - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و استانداران در انتقال پادگانهای نیروی زمینی به خارج شهرها تعامل بسیار خوبی با ارتش دارند.

به گزارش ایرنا امیر سرتیپ ستاد احمد رضا پوردستان روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرحله سوم پادگان تیپ سرلشگر شهید حبرانی لشكر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: در سالهای ابتدایی انتقال پادگانهای نیروی زمینی ارتش (سال 1387 الی 1389) ادبیات مشتركی بین دولت و مسوولان مربوطه با این نیرو در زمینه انتقال پادگانها وجود نداشت و این مساله موجب كندی روند فعالیتها شده بود.
وی اظهار كرد: اما اینك با ادبیات و تعامل مشترك بین نیروی زمینی ارتش و دولت در انتقال پادگانها شاهد اقدامات خوب و اثربخش هستیم.
امیر پوردستان گفت: همه پادگانهای نیروی زمینی ارتش طی پنج الی هفت سال به خارج شهرها انتقال می یابند.
وی اظهار كرد: با توجه به موقعیت خراسان رضوی انتقال پادگانهای نیروی زمینی در این استان جزو اولویتهای نخست ما قرار گرفت و بعد از مركز آموزش 04 امام رضا (ع) بیرجند روند انتقال پادگان تیپ 377 سرلشگر شهید حبرانی لشكر 77 خراسان آغاز شد.
وی افزود: تاكنون همه یگانهای تیپ 377 به مكان جدید انتقال یافته و بخشهایی از یگانهای منطقه ای نیروی زمینی و گروه 444 مهندسی و رزمی ارتش در شمال شرق نیز به پادگان جدید انتقال می یابند.
امیر پوردستان گفت: آمادگاه مهمات در عمق خراسان رضوی پیش بینی و توان عملیاتی خوبی برای این استان در نظر گرفته شده تا در مواقع لزوم به صورت مستقل ماموریتهای محوله ارتش را انجام دهد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: داعش هنوز به مرزهای كشور ما نزدیك نشده و نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات به طور كامل مشرف و مسلط به تحركات داعش هستند و متناسب با آنها ظرفیتهای دفاعی خود را افزایش می دهند و در اوج آمادگی قرار دارند.
وی اظهار كرد: با عنایت به رصد كامل اطلاعاتی تحركات دشمنان و گروههای تكفیری، نیروهای مسلح ما به هیچ عنوان در مقابل تهدیدات غافلگیر نمی شوند.
وی گفت: بنابر اطلاعات واصله بخشی از طالبان با داعش بیعت كرده اند و این یك تهدید دور دست برای ما به شمار می رود.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش آمادگی نیروهای مسلح و رصد اطلاعاتی قوی تحركات داعش و گروههای تكفیری، نگرانی از این مساله وجود ندارد.
مرحله سوم پادگان تیپ 377 سرلشگر شهید حبرانی نیروی زمینی ارتش در مشهد امروز با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان رده های مختلف این نیرو و فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
مرحله سوم این پادگان در بیش از 10 هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.
پیرو تاكیدات رهبر معظم انقلاب و فرمانده كل قوا مبنی بر انتقال پادگانهای نیروهای مسلح به خارج شهرها، انتقال پادگان تیپ 377 شهید حبرانی لشكر 77 ثامن الائمه (ع) خراسان به خارج شهر مشهد از سال 1389 آغاز شد و تاكنون 33 هزار متر مربع اماكن دراین پادگان یك هزار و 300 هكتاری ساخته شده، 30 هزار متر مربع در حال احداث و پنج هزار مترمربع هم در حال طراحی است.
تیپ 377 سرلشگر شهید حبرانی لشگر 77 خراسان در 20 كیلومتری مشهد واقع شده است./2
2095/ 6053