تامين هشت ميليارد و 450ميليون ريال اعتبار براي تجهيز و تعمير مدارس قشم

قشم - ايرنا - رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: هشت ميليارد و 450 ميليون ريال اعتبار در تابستام امسال توسط خيران، اولياي دانش آموزان و سازمان منطقه آزاد قشم براي تجهيز و تعمير مدارس اين شهرستان اختصاص يافت.

بهرام پور اشرف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حدود 6 ميليارد ريال از اين اعتبار از طرف خيران و اولياي دانش آموزان براي تجهيز مدارس تامين شده است و دو ميليارد و 500 ميليون ريال باقي مانده توسط سازمان منطقه آزاد قشم و با هدف بازسازي كلاس هاي آموزشي شهر قشم اختصاص يافت.
وي با بيان اينكه براي سال تحصيلي جديد 10 باب مدرسه در قالب طرح هجرت توسط دانش آموزان بسيجي آماده شده است، يادآوري كرد: براي اجراي اين طرح ها در مجموع 600 ميليون ريال از اعتبارات آموزش و پرورش شهرستان هزينه شده است.
پوراشرف با اشاره به اينكه 155 باب مدرسه دولتي در جزيره قشم وجود دارد، گفت: از اين تعداد 13 باب مدرسه براي تخريب و بازسازي در اولويت قرار دارد كه در صورت تامين اعتبارات به سرعت اقدامات لازم در اين زمينه آغاز مي شود.
وي اظهار كرد: براساس پيش بيني ها بيش از 230 ميليارد ريال اعتبار براي بازسازي اين مدارس نياز است و همكاري و تعامل مسئولان و خيران مي تواند به شتاب گيري روند بازسازي و نوسازي اين مدارس كمك شاياني كند.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان قشم پيش بيني كرد كه در صورت تامين اعتباري افزون بر 70 ميليارد ريال، بازسازي هشت مدرسه شهرستان قشم تا پايان سال تحصيلي جديد خاتمه يابد.
وي از ساماندهي يكهزار و 150 تن از نيروي هاي انساني اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم خبر داد و افزود: 65 درصد از اين افراد نيروي آموزشي، 21 درصد مدير و معاون، 10 درصد نيروي خدماتي و چهار درصد نيروي ستادي هستند.
پوراشرف با اشاره به افزايش 25 درصدي ورود نيروي آموزشي به جزيره قشم، اضافه كرد: 55 تن از نيروهاي آموزشي از جزيره خارج و 69 نفر نيز به قشم وارد شده اند.
وي با بيان اينكه 50 درصد از اين نيروها براي خدمت در دوره هاي ابتدايي ساماندهي شده است، گفت: با اين وجود هنوز كمبود شديد نيرو در آموزش و پرورش قشم مشهود است.
به گفته رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم، تا كنون 19 هزار دانش آموز براي آغاز سال تحصيلي ثبت نام كرده اند كه بيش از دو هزار تن از آنان نوآموز داوطلب ورود به سال اول ابتدايي است كه مورد سنجش سلامت قرار گرفته اند.
2090/ 6048