۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۰۶
کد خبر: 81833216
T T
۰ نفر

آموزش و پرورش مازندران فاقد استخر شنا است

۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۱۷:۰۶
کد خبر: 81833216
آموزش و پرورش مازندران فاقد استخر شنا است

ساري-ايرنا- در حاليكه آموزش و پرورش مازندران سالانه بيش از 250 مدال مسابقات ورزشي آسيايي و ملي را از آن خود مي كند ،اما فاقد حتي يك استخرشناي دانش آموزي است.

به گزارش ايرنا ،كاهش 33 درصدي اعتبارات ورزشي آموزش و پرورش مازندران سبب شد تا 9 پروژه نيمه كاره استخر استان هنوز به بهره برداري برسد.
در حال حاضر از 9 پروژه ساخت استخر دانش آموزي ، يك استخر داراي 70 درصد پيشرفت فيزيكي است كه براي اتمام آن نياز به پنج ميليارد ريال اعتبار است.
سيد علي ساداتي معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش مازندران عصر سه شنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش مازندران گفت كه از 9 پروژه نيمه تمام استخر شنا ،چهار طرح ملي است كه رديف اعتباري آن نيز رها شده است.
وي با بيان اينكه 45 پروژه ورزشي نيمه تمام در آموزش و پرورش مازندران وجود دارد كه 23 طرح تامين اعتبار شده است و براي تمام اين طرح ها 400 ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي سرانه فضاي ورزشي دانش آموزي مازندران را نصف كشور عنوان كرد و گفت: در حاليكه سرانه كشور 15 صدم درصد است اما در مازندران حدود هشت دهم درصد است.
ساداتي به وجود يك هزار و 380 معلم تربيت بدني در مازندران اشاره كرد و ادامه داد: 379 معلم مرد و 374 معلم زن داراي كارت مربيگري و داوري هستند.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش مازندران سهم اعتبار آموزش و پرورش از اداره كل ورزش و جوانان استان را 30 درصد عنوان كرد و گفت: در حالي كه حداقل سهم بري بايد به 50 درصد برسد.
ساداتي فقر حركتي و كم تحركي دانش آموزان را از مشكلات اساسي دانست و تاكيد كرد: امكانات و تجهيزات ورزشي در مدارس اندك است.
مازندران حدود 500 هزار دانش آموز دارد.ك/2
6990/6097