۲۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹
کد خبر: 81836663
T T
۰ نفر
مردم مازندران در آزادي و آباداني شهر سوسنگرد نقش مؤثري داشتند

نوشهر ـ ايرنا ـ امام جمعه نوشهر با اشاره به 26 آبان، سالروز آزادسازي شهر سوسنگرد در جنگ تحميلي گفت: مردم مازندران در آزادي و همچنين ساخت و ساز و آبادي اين شهر نقش مؤثري داشتند.

به گزارش خبرنگار ايرنا والمسلمين محمود مشايخ در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته نوشهر افزود: رژيم بعث عراق قصد داشت پس از اشغال سوسنگرد، اهواز را هم تصرف كند كه با مقاومت نيروهاي ايراني، از جمله رزمندگان استان مازندران، مجبور به عقب‌نشيني از اين شهر شد.
وي اظهار داشت: بني صدر، رئيس جمهور وقت، به نيروهاي تيپ زرهي 92 اهواز اجازه نداد براي دفاع از سوسنگرد اقدام كند و عاقبت با تلاش‌هاي رهبر معظم انقلاب كه در آن زمان حضور فعالي در جبهه‌ها داشت، نيروهاي لازم جمع شدند و شهر نجات يافت.
امام جمعه نوشهر يادآور شد: دلاوري رزمندگان مازندران به نحوي بود كه رهبر معظم انقلاب در همان زمان و در نماز جمعه تهران، از مازندراني‌ها تشكر كرد.
حجت الاسلام مشايخ گفت: پس از آزادي سوسنگرد، مردم مازندران در آبادي و سازندگي شهر نيز تلاش زيادي كردند و 200 ميليون تومان كمك فرستادند كه در آن زمان مبلغ هنگفتي بود و 12 ميليون تومان آن سهم مردم نوشهر و چالوس بود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ديدار رئيس هاي دانشگاه‌ها با رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد: همچنان كه ايشان در اين ديدار فرمود، كار فرهنگي در دانشگاه به معناي برگزاري كنسرت و اردوي مختلط نيست.
امام جمعه نوشهر، يادآور شد: دشمن از هر راهي در صدد تضعيف قدرت ما و به ويژه جوانان است كه سست كردن اعتقادات و شبهه‌افكني، يكي از اين راه‌ها است.
حجت الاسلام مشايخ اظهار داشت: وقتي در دانشكده فني و در بين دانشجوياني كه معلومات لازم را ندارند، شبهات فلسفي مطرح مي‌شود، نتيجه‌اش تخريب عقايد جوانان است. ك/2.
7517/ 1602/6097