۱۹ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۴۳
کد خبر: 81913753
T T
۰ نفر
اخطار زيست محيطي به 6 واحد آلاينده شهرستان كنگاور

كرمانشاه - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست كنگاور گفت: در شش ماه گذشته 6 واحد آلاينده در اين شهرستان اخطار زيست محيطي دريافت كرده اند.

مهرداد شهبازي روز شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: كشتارگاه دام شهرداري به دليل آلودگي زيست محيطي، رهاسازي پساب خام به محيط، رعايت نكردن موازين بهداشتي و تهديد عليه بهداشت عمومي حدود دو ماه است كه پلمپ مي باشد.
وي اضافه كرد: كشتارگاه شهرداري كنگاور نيز هم اينك در حال ساخت تصفيه خانه مي باشد كه اگر استانداردها و موازين بهداشتي را به طور كامل رعايت كند دوباره به بهره برداري مي رسد.
شهبازي اظهار داشت: كارخانه آسفالت شركت رهپويان راه و ساختمان كنگاور نيز به دليل ايجاد آلودگي هوا طبق قانون نحوه جلوگيري از آلودگي در گام اول با صدور اخطاريه هاي قانوني و در گام بعد پلمپ شده است.
وي همچنين گفت: واحد توليد پت (ماده اوليه توليد ظروف يك بار مصرف) در شهرك صنعتي كنگاور نيز در آستانه پلمپ مي باشد.
شهبازي در ادامه افزود: شركت شير و دام كنگاور نيز با پيگيري هاي انجام شده پس از رفع نواقص موجود از ليست واحدهاي آلاينده خارج شده است.
وي رعايت قانون مديريت پسماند را امري ضروري دانست و افزود: كارشناسان حفاظت محيط زيست اقدام به بررسي ميزان آلودگي واحدهاي توليدي در بخش هاي مختلف كرده و در صورت بالا بودن از حد استاندارد به آنها براي انجام اقدامات مورد نياز براي رفع آلايندگي اخطار مي دهند.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست كنگاور اضافه كرد: مدت زماني براي رفع آلايندگي پيش بيني مي شود و واحد توليدي موظف است در زمان پيش بيني شده نسبت به رفع آلايندگي اقدام كند.
شهبازي بيان كرد: چنانچه واحدي در زمان تعيين شده نسبت به رفع معايب واحد توليد و كاهش آلايندگي اقدامي نكند پرونده آن به مراجع قضايي ارسال و طبق قانون با آن برخورد مي شود.
شهرستان كنگاور با 85 هزار نفر جمعيت در 90 كيلومتري شرق كرمانشاه قرار دارد.
7447/8066