۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82012908
T T
۰ نفر

عكس سلفي جان دختر 12 ساله را گرفت

۷ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۱
کد خبر: 82012908
عكس سلفي جان دختر 12 ساله را گرفت

مهاباد- ايرنا- دختر 12 ساله سردشتي هنگام گرفتن عكس سلفي در حاشيه رودخانه زاب به داخل رودخانه افتاده و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين دختر اهل روستاي زله از توابع بخش وزينه سردشت، روز گذشته به همراه خانواده خود براي گردش به حاشيه اين رودخانه رفته بود.
به گفته شاهدان، اين دختر با استفاده از دوربين تلفن همراه خود مشغول گرفتن عكس سلفي بود كه تعادل خود را از دست داده و به داخل آب رودخانه افتاده و غرق شد.
تلاش حاضران در محل براي نجات وي به علت شدت جريان آب رودخانه بي نتيجه ماند و جنازه اين دختر پس از طي مسافتي در داخل رودخانه پيدا شد.
مسئول روابط عمومي شبكه بهداشت و درمان سردشت گفت: پس از وقوع اين حادثه ماموران مركز فوريت هاي پزشكي 115 پايگاه بين جاده اي نلاس به محل اعزام شده و اقدامات اوليه CPR، ساكشن و حمايت هاي تنفسي را براي وي انجام دادند.
سيامند محمدي افزود: متاسفانه تلاش ماموران بي نتيجه مانده و جنازه اين دختر جان باخته براي طي مراحل قانوني به بيمارستان امام خميني(ره) سردشت ارجاع داده شد.
وي از شهروندان خواست هنگام بازديد از حاشيه رودخانه ها و سدها نكات ايمني را رعايت و از رفتن به بستر رودخانه ها خودداري كنند.
رودخانه زاب يكي از رودخانه هاي دائمي آذربايجان غربي است كه از دامنه هاي زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پيرانشهر به سوي سردشت ادامه مي يابد و پس از عبور از اين شهرستان به طرف غرب جريان پيدا كرده و با ورود به خاك عراق سرانجام به دجله مي ريزد.
رودخانه زاب داراي جريان آب دائمي بوده و در تمام فصول سال خشك نمي شود.
اين رودخانه و درهٔ عميق آن يكي از ديدني ترين رودخانه هاي استان هاي غربي به شمار مي رود كه داراي مناظر بديع طبيعي است و سالانه هزاران نفر براي ديدن جاذبه هاي گردشگري آن به اين منطقه سفر مي كنند.
همه ساله شماري از افرادي كه به قصد شنا وارد رودخانه زاب مي شوند، به علت شدت جريان آب جان خود را از دست مي دهند.
روستاي زله از توابع بخش وزينه سردشت در 20 كيلومتري غرب اين شهر قرار دارد.
شهرستان مرزي سردشت با 111 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي و در جوار مرز با كشور عراق واقع شده است.
/3020/6185/1905