۵ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۳:۱۸
کد خبر: 82048121
T T
۰ نفر
حمل و نقل كانتينري حلقه گمشده صنعت دريانوردي در خزر است

انزلي- ايرنا- سرپرست بنادر و دريانوردي گيلان حمل و نقل كانتينري را از حلقه هاي گمشده صنعت دريانوردي كشور در خزر خواند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين چراغي عصر يكشنبه در مراسم توديع مديركل سابق اين اداره ضعف زيرساخت حمل و نقل كانتينري را از عوامل تاثيرگذار بر كاهش صادرات خواند.
وي با بيان اين كه بدليل ضعف ساختاري در اين بخش نتوانسته ايم از ظرفيت صادرات استان و استانهاي همجوار به درستي استفاده كنيم ، تقويت اين بخش را از برنامه هاي مهم خود عنوان كرد.
چراغي ، تدوين برنامه استراتژيك براي رشد و توسعه بنادر استان در جنبه هاي مختلف اقتصادي تجاري با نگاه به رويكرد بازار و استفاده از بازار و حمل و نقل در خزر را از اولويتهاي كاري خود بيان داشت.
وي با اشاره به اين كه عرصه بندري عرصه فرصت ها است متذكر شد: بايد برنامه مدون و استراتژيك براي بهره گيري از خزر و توسعه اقتصاد دريا محور و صنعت دريايي و حمل و نقل دريايي داشته باشيم .
وي با تاكيد بر لزوم رويكرد متوازن به بنادر استان گفت : هر كدام از بنادر بر اساس مزيتهاي نسبي و منطقه اي مي توانند بخشي از ترافيك كاري را براي اشتغال پايدار و صنعت بندري عهده دار شوند.
سرپرست اداره كل بنادر و دريانوردي گيلاني تصريح كرد : بايد تلاش كنيم با استفاده از مزايا و پتانسيلها بنادر استان را فعال تر از آنچه هست نماييم.
چراغي تصريح كرد : يكي از محورهاي تمركز ما در صنعت دريايي و بندري تقويت فعاليت ها و ارزش افزوده بعنوان فعاليت اشتغالزايي پايدار است .
سرپرست اداره كل بنادر و دريانوردي گيلان با اشاره به قرار داشتن بندرگاه انزلي در شاهراه ترانزيت ، تقويت كانالهاي توزيع را از ديگر موارد مهم عنوان كرد.
وي تصريح كرد: بايد حداكثر استفاده را از اين كريدور براي اتصال شمال به جنوب و جذب مزايا و درآمدهاي موجود به سمت بنادر استان ببريم .
چراغي افزود: از رئوس برنامه حوزه گردشگري دريايي استفاده از مواهب طبيعي خزر است.
سرپرست اداره كل بنادر و دريانوردي گيلان طرح گردشگري دريايي خزر را مصوب اتاق فكر سازمان و مورد تاكيد وزير راه عنوان و تصريح كرد : اين طرح در آينده نزديك فعال مي شود .
وي ، آموزش و تربيت نيروي انساني كارآمد را از ديگر برنامه هاي خود عنوان كرد.
چراغي متذكر شد: بدنبال ايجاد ارتباط نزديك تر بين سازمانهاي ذيربط و ذي نفع نظير كشتيراني ،گمرك ،اداره كل حمل و نقل و پايانه و ساير ادارات و سازمانهاي مرتبط به حمل و نقل ، و تسهيل تجارت خارجي از طريق بنادر استان هستيم .
*بندرگاه انزلي سرآمد بنادر شمالي
مديركل سابق بنادر و دريانوردي گيلان نيز در اين مراسم با اشاره به توسعه زيرساختهاي بندري در انزلي گفت : بندرگاه انزلي سرآمد بنادر شمالي است .
سيد علي نعيمي اظهار كرد : بندرگاه انزلي زماني تك محصولي بود اما اكنون شاهد ورود كالاهاي متنوع است .
وي خاطرنشان كرد : بندرگاه انزلي روي ريل توسعه همه جانبه افتاده و اكنون حرف اول را در شمال كشور مي زند.
وي تصريح كرد : بزرگترين اسكله و موج شكن شمال كشور در انزلي ساخته شده و از پنج پست اسكله يكي هم اكنون آماده است.
نعيمي با بيان اين كه 65 ميليارد ريال پروژه در بندرگاه انزلي آماده بهره برداري است ايجاد چهار هكتار پس كرانه ، ساخت انبار مسقف را از جمله كارهاي صورت گرفته عنوان كرد.
مديركل سابق بنادر و دريانوردي گيلان در خاتمه اظهار كرد : اتصال ريل سراسري به بندرگاه انزلي قطعا موجبات پويايي اقتصاد استان را بهمراه خواهد داشت .
بندرگاه انزلي با 10 پست اسكله با ارتقاي زيرساخت هاي صورت گرفته طي سال هاي اخير، امكان تخليه و بارگيري 12 ميليون تن كالا در سال را دارد.
6030/6070