۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱
کد خبر: 82075396
T T
۰ نفر
مديران پنج هزار مدرسه كشور نحوه جلب مشاركت را آموزش مي بينند

سنندج- ايرنا- مديركل امور شوراهاي وزارت آموزش و پرورش از برگزاري طرح مهارت جلب مشاركت براي مديران مدارس خبر داد و گفت: در پنج هزار مدرسه كشور، مديران مدارس بايد مهارت نحوه جلب مشاركت را آموزش ببينند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، نورعلي عباس پور روز يكشنبه در آيين افتتاح دوره آموزشي ويژه كارشناسان مسوول شوراهاي آموزش و پرورش استان ها در سنندج افزود: بر اين اساس و به منظور توسعه ظرفيت قانون شوراهاي آموزش و پرورش و جذب مشاركت مردم و ساير نهادها، اين قانون امسال بازنگري و اصلاح خواهد شد.
وي با اشاره به انجام اقدامات زير ساختي شوراهاي آموزش و پرورش در سال گذشته، ايجاد ارتباط و تعامل مستمر و نزديك با وزارت كشور را از جمله اين اقدامات عنوان كرد و گفت: در راستاي تاكيد وزير كشور، استانداران و فرمانداران به عنوان رييس شوراي آموزش و پرورش بايد عنايت ويژه ايي نسبت به برگزاري جلسات شورا و پيگيري مسائل و برنامه هاي آموزش و پرورش استان ها داشته باشند.
مديركل امور شوراهاي وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از ديگر محورهاي كاري ما ارتباط با شوراي عالي استان ها بوده است و در اين راستا به به شهرداران نيز تاكيد شده كه در جلسات شوراي آموزش و پرورش حضور موثر داشته باشد.
وي برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي دو هزار و 500 مدرسه هيات امنايي را از ديگر فعاليت شوراها عنوان كرد و افزود: در اين مدارس با مشكلات زيادي روبرو شديم و در نتيجه براي همه ي مدارس هيات امنايي استان ها اين دوره آموزشي برگزار شد.
عباس پور در ادامه از ابلاغ مسووليت ساماندهي خيرين مدرسه ياب به دبيرخانه شوراهاي آموزش و پرورش در سال جاري خبر داد و گفت: در راستاي ضابطه مند كردن خيرين مدرسه ياب، وزير آموزش و پرورش اين ماموريت را به شوراها واگذار كرده و تاكنون كار گروهي به همين منظور تشكيل شده است.
وي تدوين سند مشاركت در آموزش و پرورش، برگزاري دوره هاي آموزشي براي فرمانداران در 9 قطب، انعقاد تفاهم نامه در سطح كلان با اوقاف و امور خيريه، دانشگاه فرهنگيان و آموزش هاي فني و حرفه اي را از ديگر برنامه هاي اجرايي در سال جاري برشمرد.
دوره آموزشي كارشناسان مسوول شوراهاي آموزش و پرورش استان ها 26 تا 28 ارديبهشت به مدت سه روز از 26 تا 28 ارديبهشت با عناوين تبيين آيين نامه مدارس هيات امنايي، مديريت جلسات شوراي آموزش و پرورش، آسيب شناسي اداره مدارس به شيوه هيات امنايي، كارگاه قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش، تبيين شاخص هاي ارزيابي عملكرد و اقتصاد آموزش و پرورش با حضور اساتيد مجرب در باشگاه فرهنگيان سنندج برگزار مي شود.
7348/1904