۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۵۸
کد خبر: 82126058
T T
۰ نفر
شخصیت پاكستانی: دست آل سعود از آستین آل خلیفه بیرون آمده است

اسلام آباد - ایرنا - معاون دبیركل حزب 'مجلس وحدت مسلمین پاكستان' ضمن محكوم كردن اقدام رژیم بحرین در لغو تابعیت 'شیخ عیسی قاسم'، عربستان را پشت پرده تحولات بحرین دانست و گفت: رنج مردم بحرین ناشی از تحركات دست آل سعود است كه از آستین آل خلیفه بیروه آمده است.

علامه 'محمد امین شهیدی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آل سعود در كنار عناصر آل خلیفه در ظلم و ستم علیه مردم بحرین نقش دارد و این ظلم و ستم، دیر یا زود، گریبان آل سعود را نیز خواهد گرفت.
این شخصیت مذهبی-سیاسی پاكستان اظهار داشت: سركرده اصلی رژیم آل خلیفه كه خود ملیت بحرینی نداشته و برای اشغال سرزمین بحرین و تشكیل حكومت نامشروع، از عربستان به بحرین آورده شده است، حق ندارد تابیعت آن دسته از افراد و به ویژه شخصیت هایی برجسته ای چون شیخ عیسی قاسم را كه اصالتا بحرینی هستند، سلب كند.
وی افزود: بدون شك سركرده های آل سعودی برای تشدید اوضاع بحرین علیه جامعه شیعیان و پیشبرد توطئه های رژیم آل خلیفه علیه رهبران مذهبی و شخصیت های مردمی بحرین، در كنار رژیم بحرین قرار دارند.
علامه شهیدی اقدام آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم را نقض آشكار قوانین بین المللی و نقص حقوق بشر دانست و تاكید كرد كه شیعیان بحرین وابستگی و علاقه فراوانی به شیخ عیسی قاسم دارند و رژیم آل خلیفه با سلب تابعیت این شخصیت برجسته، نمی تواند به قیام مسالمت آمیز بحرینی ها پایان دهد.
وی گفت: شیخ عیسی قاسم در چارچوب مقررات و قوانین و به دور از خشونت، دست به اعتراض و تظاهرات مسالمت آمیز زده و همواره از حقوق مردم بحرین دفاع كرده است و نهادهای بین المللی و حقوق بشر نیز بارها از مواضع شیخ قاسم حمایت كرده و خواسته های وی را در سطح جهانی مطرح كرده اند.
این شخصیت مذهبی پاكستان گفت: اقدامات جنایتكارانه رژیم آل خلیفه علیه مردم مظلوم بحرین به ویژه رهبران مذهبی شیعیان این كشور همیشگی نخواهد بود و آل خلیفه باید منتظر عواقب سخت این اقدامات ظالمانه باشد.
علامه شهیدی گفت: تحولات اخیر بحرین و همچنین موضوع سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در میان جامعه پاكستان نیز مورد توجه قرار دارد و روحانیون این كشور در مراسم ها و گردهمایی هایی شب های ماه مبارك رمضان، موضوع شیخ عیسی قاسم و ظلم هایی را كه به مردم بحرین می شود، به گوش مردم پاكستان خواهند رساند.
رژیم آل خلیفه روز دوشنبه هفته گذشته در اقدامی مغایر با قوانین و مقررات ملی و بین المللی، تابعیت شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه این كشور را لغو كرد.
این اقدام رژیم آل خلیفه با واكنش‌های داخلی و بین المللی بسیاری همراه شده و همگی با ابراز نگرانی از این حكم خواستار بازنگری در آن شده اند.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی كار آمدن نظامی منتخب در كشورشان هستند.
آساق*274**1723