۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82186256
T T
۰ نفر

ريشه اقتصاد مقاومتي در جهاد كشاورزي است

۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۰۰
کد خبر: 82186256
ريشه اقتصاد مقاومتي در جهاد كشاورزي است

اردبيل- ايرنا- نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي گفت: پايه، اساس و ريشه اقتصاد مقاومتي در جهاد كشاورزي است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله حسن عالمي روز شنبه در دومين يادواره شهداي سنگرسازان بي سنگر جهاد كشاورزي استان اردبيل افزود: وزارت جهاد كشاورزي پارسال 5.7 رشد اقتصادي داشته و هيچ وزرارتخانه اي به اين اندازه رشد اقتصادي نداشته است.
وي با اشاره به اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل به عنوان شعار سال اظهار كرد: اين مقدار رشد اقتصادي بيانگر اين است كه جهاد كشاورزي در رسيدن كشور به اهداف اقتصاد مقاومتي نقش بسيار اساسي و مهمي دارد.
نماينده مردم خراسان رضوي در مجلس خبرگان رهبري بيان كرد: شهداي انقلاب اسلامي ايران به عنوان پيشقراولان نظام اسلامي راه پيروزي و پيشرفت را براي جامعه مهيا كردند.
آيت الله عالمي با اشاره به وجود سه هزارو 100 شهيد جهادگر در كشور اضافه كرد: شهداي جهادگر در واقع چراغ پرفروغي هستند كه نقش روشنگري و هدايت جامعه را بر عهده دارند.
نماينده ولي فقيه در وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اين كه جهادگران بايد شهدا را الگوي خود قرار دهند، گفت: همه بايد براي رضاي خدا با تمام وجود و توان براي رونق اقتصادي و خدمت به مردم تلاش كنيم.
وي افزود: لقب سنگر سازان بي سنگر را امام امت به شهداي جهادگر دادند و اين نشانگر عظمت و مظلويت اين شهداست كه براي ساير رزمندگان سنگر مي ساختند اما خود سنگر نداشتند.
در اين مراسم معنوي ياد و خاطره 29 شهيد جهادگر استان اردبيل، 18 آزاده سرافراز، 101 جانباز و 410 رزمنده جهادگر كه ملقب به سنگرسازان بي‌سنگر هستند گرامي داشته شد.
درحاشيه اين يادواره نمايشگاهي از عكس‌ها و پوسترهايي مربوط به شهدا و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس در صحنه‌هاي مختلف پشتيباني و آماده‌سازي رزمندگان براي حضور در ميدان رزم به نمايش گذاشته شده تا علاقمندان از اين نمايشگاه بازديد كنند.
در اين مراسم همچنين از كتاب «مردان مهتاب، سنگرسازان بي‌سنگر» كه حاوي خاطرات جمعي از رزمندگان و شهداي جهادگر استان اردبيل است و به همت پري آخته گردآوري شده رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، اين كتاب كه در بيش از 170 صفحه گرد‌آوري شده بذله‌گويي خاطرات جمعي از رزمندگان و شهداي جهادگر استان اردبيل است كه در اين مجموعه گردآوري شده است.
پخش كليپ، شعراخواني، مداحي و تجليل از خانواده هاي شهدا از ديگر قسمت هاي اين مراسم بود.
6130/6016