۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82234227
T T
۰ نفر

البرز بالاترين تراكم دانش آموزي كشور را دارد

۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱
کد خبر: 82234227
البرز بالاترين تراكم دانش آموزي كشور را دارد

كرج-ايرنا- مديركل آموزش و پرورش البرز گفت: اين استان بالاترين تراكم دانش آموزي را دركشور به خود اختصاص داده كه اين وضعيت به رغم همه اقدامات و تلاش هاي صورت گرفته به يك امر آزار دهنده تبديل شده است.

خسرو ساكي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: محدوديت فضاي آموزشي و دو نوبته شدن مدارس از نتايج تراكم دانش آموزي در اين استان است .
وي اظهار كرد:اكنون بيشترين محدوديت فضاي آموزشي استان مربوط به كلانشهر كرج است به گونه اي كه سرانه فضاي آموزشي در كرج از ميانگين سرانه فضاي آموزشي كشور 2 متر و 50 سانتي متر پايين تر است.
وي با اشاره به اينكه طبق آخرين آمار منتشر شده در كشور سرانه فضا ي آموزشي نسبت به هردانش آموز 4 متر و 90 سانتي مترمربع است خاطرنشان شد: درالبرزاز جمله درشهر كرج اين ميزان كمتر از2 متر و 50 سانتي متر مربع است.
مديركل آموزش و پرورش البرز كمبود سرانه، دو نوبته شدن مدارس، تراكم بالاي دانش آموزي در كلاس درس، كمبود و مازاد نيروي انساني و فضاي آموزشي را از مشكلات اصلي اين استان در عرصه تعليم و تربيت برشمرد.
ساكي در ادامه به رشد 12 درصدي سالانه دانش آموزي در اين استان پرداخت و يادآور شد: به دليل مهاجرت پذيري به ويژه دركرج علت اصلي بالا رفتن تراكم دانش آموزان در البرز را تشكيل مي دهد.
وي بيان كرد: اكنون جمعيت دانش آموزي البرز با جمعيت تعدادي از استان هاي كشور برابري مي كند و اين درحالي است كه به رغم تلاش و پيگيري ها، محدوديت فضا، امكانات و تجهيزات آموزشي در البرز محسوس است.
وي در ادامه سخنانش به آمادگي مدارس البرز براي استقبال از دانش آموزان همزمان با آغاز سال تحصيلي 96-95 اشاره كرد و اظهار كرد: خوشبختانه به رغم مشكلات همه دانش آموزان در مدارس البرز تحت پوشش تحصيلي قرار مي گيرند و هيچ كلاسي بدون معلم نمي ماند.
ساكي گفت: البرز در بخش فضاي آموزشي نياز به نگاه دلسوزانه خيرين نيك انديش دارد.
البرز 430 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهين مالمير** دبير :محمد عزيزپور**