۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۷:۲۸
کد خبر: 82276362
T T
۰ نفر
لايروبي و كف سازي سيل بندها براي پيشگيري از خطرات احتمالي سيلاب در بدره

ايلام - ايرنا - شهردار بدره گفت: با توجه به شروع فصل بارندگي و احتمال آبگرفتگي معابر و بروز خسارت، لايروبي و كف سازي مسيرهاي سيلاب در مركز و حومه اين شهر انجام شده است.

احمد جاسمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: لايروبي كانال هاي درون شهري با حجم 175 متر مربع در سه نقطه و بوسيله ماشين آلات شهرداري صورت گرفته است.
وي افزود: كف سازي سيل بند جنوبي شهر به طول 400 متر و حجم 700 متر مكعب نيز هم اكنون در حال اجراست كه هزينه اي بيش از 650 ميليون ريال در بر خواهد داشت.
جاسمي با اشاره به اينكه خسارت سيلاب هاي سال گذشته در بدره 35 ميليارد ريال بوده است، تاكيد كرد: اين خسارت ها در حوزه هاي راه و ساختمان بود ضمن اينكه كف و بدنه سيلبند هاي شمالي و مركزي، جداول معابر و آسفالت خيابان هاي شهر را در نيز بر گرفته بود.
وي يادآور شد: اقدام هاي عمراني به منظور كنترل و هدايت آب هاي سطحي در سال جاري انجام شده و اميدواريم از بروز خسارت به زير ساخت هاي شهري جلوگيري و خدمات رساني به موقع و مناسبي نيز به شهروندان انجام شود.
جاسمي تاكيد كرد: مطالعات فني لازم در مورد كانال ها و مسير سيلاب هاي فصلي اطراف شهر بدره نيز از سوي كارشناسان شهري به عمل آمده و اقدام هاي مناسب بر اساس داده هاي اين مطالعات صورت گرفته است.
شهردار بدره حوادث غير مترقبه را امري غير قابل پيش بيني و هميشگي دانست و گفت: مجموعه مديريت شهري بايد با پيش بيني هاي لازم حداكثر تلاش خود را براي كاهش خسارت ها و تداوم امكان براي ارائه خدمات عمومي را بكار گيرد.
شهرستان بدره در فاصله 87 كيلومتري ايلام واقع شده و داراي 2 بخش مركزي و هندميني است.
خبرنگار: ناهيد ابراهيمي**انتشار دهنده: مجيد سليماني
7177/9002