مديركل اجتماعي استانداري كرمانشاه: عفاف و حجاب بايد به صورت يك فرهنگ و گفتمان رايج درآيد

كرمانشاه- ايرنا- مديركل امور اجتماعي استانداري كرمانشاه گفت: عفاف و حجاب صرفاً جنبه فيزيكي و بصري نداشته و بايد به صورت يك فرهنگ مطلوب و گفتمان رايج در جامعه درآيد.

به گزارش ايرنا، روابط عمومي استانداري كرمانشاه روز يكشنبه به نقل از حسين باباجاني در سومين نشست ستاد صيانت از حريم حجاب و عفاف اعلام كرد: عفاف و حجاب تنها به جنبه فيزيكي و بصري نبايد محدود بماند و بايد به صورت يك فرهنگ مطلوب و گفتمان رايج در جامعه در آيد.
مديركل امور اجتماعي استانداري كرمانشاه ادامه داد: عفاف آن جنبه از باورها و اعتقادات است كه از غلبه و تسلط شهوت و تمايلات نفساني جلوگيري مي كند و انسان را از ارتكاب به گناه و خطا بر حذر مي دارد و جنبه جنسيتي نداشته و در مورد زنان و مردان هر دو مصداق پيدا مي كند.
وي تصريح كرد: اگر در زمينه ترويج فرهنگ عفاف و تعميق باورها و اعتقادات مذهبي و ديني جامعه تلاش كنيم داراي اثرگذاري بسيار بيشتر و پايدارتري خواهد بود.
مديركل امور اجتماعي استانداري كرمانشاه گفت: امروزه جامعه و به ويژه قشر جوان با مشكلات اجتماعي و فرهنگي بسياري روبرو است و تغيير اين شرايط نيازمند يك كار و تلاش جهادي در عرصه هاي مختلف فرهنگي و اجتماعي است تا بتوان در دراز مدت اين آسيب ها و ناهنجاري ها را ترميم كرد.
باباجاني با اشاره به اينكه كارهاي فرهنگي و اعتقادي سنخيت چنداني با قوه قهريه ندارد در ادامه يادآور شد: در همه جا نمي توان از اين ابزار براي اصلاح جامعه استفاده كرد و بايد راهكارهاي فرهنگي و فيزيكي به تناسب شرايط جامعه به كار گرفته شوند. البته در جاهايي كه شرع مقدس اسلام حكم داده است اين مجازات ها بايد طبق قانون و از طريق مراجه قانوني اعمال شوند.
وي افزود: كارمندان ادارات و سازمان هاي مختلف سياسي، انتظامي، اقتصادي و فرهنگي بخش قابل توجهي از جامعه را تشكيل مي دهند و اگر اين بخش به ترويج صحيح فرهنگ حجاب و عفاف در ميان خانواده هاي خويش بپردازند به سالم تر شدن فضاي جامعه كمك خواهد كرد.
در سومين نشست ستاد صيانت از حريم حجاب و عفاف چگونگي ارايه خدمات فرهنگي هنري و تبليغي و راهكارهاي پيشنهادي در اين حوزه مورد بحث و بررسي كارشناسي قرار گرفت.
8066 انتشاردهنده:علي مولوي