فرماندار تربت حيدريه: انتخابات پشتوانه امنيت ملي است/ كسي حق استفاده از امكانات دولتي به نفع فرد يا گروه خاص را ندارد

تربت حيدريه- ايرنا- معاون استاندار و فرماندار ويژه تربت حيدريه گفت: مشاركت گسترده مردم در انتخابات يكي مولفه هاي مشروعيت سياسي و از اصلي ترين پشتوانه هاي امنيت ملي است و هركس بخواهد اين مولفه را از نظام جمهوري اسلامي بگيرد، به مفهوم واقعي نفوذي خواهد بود.

به گزارش ايرنا احمدعلي موهبتي، يكشنبه در نخستين جلسه ستاد انتخابات تربت حيدريه افزود: وظيفه دست اندركاران انتخابات ايجاد فضاي سالم رقابتي است و اينكه مردم به چه شخص يا گرايشي راي مي دهند، از حوزه اختيارات و مسئوليت ما خارج است.
وي با بيان اينكه در اجراي قانون با هيچ كس مسامحه نخواهيم كرد، گفت: دست اندركاران انتخابات بايد اين نكته را همواره مد نظر داشته باشند كه كوچكترين خدشه اي به اعتماد مردم وارد نشود زيرا از نگاه وزارت كشور انتخابات در حكم ناموس نظام است و همه وظيفه داريم از آن حراست كنيم.
موهبتي خطاب به افرادي كه قصد دارند از امكانات دولت براي خود يا فرد مورد علاقه خويش هزينه كنند، گفت: اين افراد مصداق عيني ضد انقلاب و نفوذي دشمن هستند و بايد با اين افراد چنان برخورد شود كه از كرده خود پشيمان شوند.
وي خطاب به مديران دستگاه هاي اجرايي تربت حيدريه نيز گفت: هر دستگاهي موظف است بخشي از امكانات خود و به خصوص رايانه هاي اداري را در موعد انتخابات به فرمانداري امانت بدهد كه گويا در دوره هاي قبل برخي رايانه ها اسقاطي بوده و يا مورد نظر كميته فناوري اطلاعات ستاد انتخابات اين شهرستان نبوده است.
موهبتي اظهار كرد: اميدواريم اين اقدام از سوي هيچ دستگاهي صورت نگيرد كه در صورت تكرار مجدد، بنده رايانه مديركل مربوطه را به فرمانداري منتقل خواهم كرد.
معاون سياسي، امنيتي فرماندار تربت حيدريه نيز با بيان اينكه انتخابات از شاخصه هاي اصلي براي معرفي پويايي يك نظام سياسي است، گفت: اين پويايي در گرو برپايي يك انتخابات سالم خواهد بود كه ايجاد چنين بستري نيز بر عهده ما گذاشته شده است.
مهدي ناصري افزود: از اين رو در عين حال كه وظيفه داريم آرام آرام فضاي منطقه را به سمت انتخابات سوق بدهيم، اجازه نخواهيم داد فضاها يا رفتارهاي سياسي خاصي، فضاي انتخاباتي را تحت الشعاع خود قرار بدهد.
وي گفت: ضمن تقويت كميته تبليغات و اطلاع رساني، از وجود رسانه ها و به خصوص رسانه ها و نشريات محلي بايد براي ايجاد و تقويت فضاي انتخاباتي سالم بهره گرفت.
ناصري از خبرگزاري جمهوري اسلامي به عنوان رسانه رسمي نظام كه بايد در كليه جلسات حضور داشته باشد، ياد و كرد و افزود: در بخش هايي خارج از تربت حيدريه كه امكان حضور خبرنگار اين رسانه وجود ندارد، بخشداران موظف هستند گزارش جلسات خود را به ايرنا منعكس كنند.
وي با بيان اينكه هر چند هنوز تعداد حوزه هاي انتخابيه به طور دقيق مشخص نيست، اما با توجه به اينكه جمعيت 6 روستاي كوچك به 20 خانوار افزايش يافته، با افزايش تعداد حوزه هاي اخذ راي مواجه خواهيم بود كه اين روستاها به ترتيب مربوط به بخش رخ با چهار روستا و بخش هاي مركزي و كدكن هر كدام با يك روستا، هستند.
ناصري اظهار كرد: افراد تندرو از هر خط و جناحي در برگزاري انتخابات نقش نخواهند داشت و ملاك ما در جذب و به كارگيري مجريان انتخابات، تنها اعتدال، خوش رويي و بي طرفي است.
دوازدهمين دورهٔ انتخابات رياست جمهوري ايران روز جمعه 29 ارديبهشت 1396 برگزار خواهد شد.
همزمان پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا نيز برگزار خواهد شد.
ثبت نام از داوطلبان از روز 22 فروردين 1396 آغاز و به مدت 5 روز ادامه مي ‌يابد و مهلت قانوني تبليغات 20 روزه براي كانديداهاي تاييد صلاحيت شده نيز 8 تا 27 ارديبهشت ماه تعيين شده است.
شهرستان تربت حيدريه داراي چهار بخش مركزي، جلگه رخ، كدكن و بايگ و چهار شهر، هشت دهستان و حدود 150روستاست.
مركز شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
*خبرنگار: عليرضا حسيني مقدم ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
5132/6121