۱۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱
کد خبر: 82416617
T T
۰ نفر
جمع آوری كالاهای برقی غیراستاندارد در چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- مدیركل استاندارد چهارمحال و بختیاری از شناسایی و جمع آوری چند قلم كالای برقی فاقد استاندارد و دارای علامت استاندارد جعلی از مراكز عرضه استان و معدوم سازی این كالاها خبر داد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره كل استاندارد چهارمحال وبختیاری، عبدالله نظری این كالاها را شامل سیم بند تخت قابل انعطاف، سیم قابل انعطاف بدون نام تجاری، سه راهی برق، محافظ الكترونیكی با نام های تجاری آریا، stowa و برخی كالاهای بدون نشان و نام تجاری دانست.
وی تصریح كرد: این كالاها در راستای اجرای تبصره 4 ماده 9 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران، از مراكز عرضه استان جمع آوری و با توجه به غیر استاندارد بودن آنها معدوم شد.
نظری، اخذ پروانه كاربرد علامت استاندارد برای كالاهای مشمول استاندارد اجباری و درج علامت استاندارد و كد رهگیری ذیل آن را لازم و ضروری دانست و گفت: در صورت بی توجهی واحدهای صنفی به تذكرات و اخطارهای این اداره كل، واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.
مدیركل استاندارد چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به توزیع و فروش كالاهای فاقد علامت استاندارد و نیز فاقد آدرس محل تولید در مراكز عرضه و توزیع كالای استان، از مردم خواست؛ در صورت مشاهده كالاهای فاقد علامت استاندارد، مراتب را با شماره تلفن 1517 گزارش دهند.
دریافت كننده: شكوفه سلیمانی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهكردی
8125/6021