۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82575986
T T
۰ نفر

تمهیدات ویژه شهرداری سنندج برای روز عرفه

۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸
کد خبر: 82575986
تمهیدات ویژه شهرداری سنندج برای روز عرفه

سنندج- ایرنا- در آستانه فرا رسیدن روز عرفه سازمان های تاكسی رانی، اتوبوس رانی و آتش نشانی برنامه ریزی لازم برای حضور زیارت كنندگان اهل قبور را در آرامستان بهشت محمدی انجام داده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری سنندج روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: زیارت اهل قبور یكی از آداب و رسومی است كه هر ساله شهروندان در روز عرفه اعیاد به آرامستان ها مراجعه می كنند.
توفیق سرافراز افزود: ازدحام شهروندان در روز عرفه در آرامستان بهشت محمدی مشكلاتی نظیر ایجاد ترافیك را در بر خواهد داشت كه این سازمان با همكاری دیگر سازمان های تابعه شهرداری نظیر تاكسیرانی، اتوبوس رانی، آتش نشانی و همچنین راهنمایی و رانندگی در صدد كاهش ترافیك در این مسیر است.
وی گفت: همانند سال های گذشته و با هدف ایجاد نظم و كاهش ترافیك، درهای ورودی آرامستان بهشت محمدی از دقایق اولیه ظهر روز عرفه بسته خواهد شد و خودروهای شخصی اجازه ورود به داخل محوطه آرامستان را ندارند.
مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری سنندج با اشاره به آماده باش كامل نیروهای سازمان آرامستان ها در روز عرفه عید فطر، افزود: كاركنان این سازمان در قطعات مختلف آماده پاسخگویی به شهروندان هستند.
وی همچین اعلام كرد : در راستای میزبانی شایسته از زیارت كنندگان اهل قبور در روز عرفه تمامی محوطه بهشت محمدی رفت و روب و نظافت كامل شده است.

**اختصاص 20 دستگاه تاكسی برای جابجایی رایگان شهروندان در داخل محوطه بهشت محمدی
مدیرعامل سازمان تاكسیرانی شهرداری سنندج نیز گفت: گشت های بازرسی این سازمان در روز عرفه عید فطر از دقایق اولیه ظهر یكشنبه در مسیرهای مختلف و میادین سطح شهر بر عملكرد تاكسی ها بویژه در مسیر بهشت محمدی نظارت كامل را خواهند داشت.
عرفان فتحی بیان كرد: با توجه به اینكه هیچ خودرو شخصی اجازه ورود به داخل محوطه بهشت محمدی را ندارد این سازمان با هدف رفاه حال روزه داران تمهیدات لازم در خصوص جابجایی شهروندان به قطعات بالاتر را انجام داده است.
وی با اشاره به اختصاص20 دستگاه تاكسی در داخل محوطه بهشت محمدی افزود: این تعداد تاكسی در روز عرفه بصورت رایگان شهروندان بخصوص افراد سالمند را در داخل محوطه سازمان آرامستان جابجا می كنند.

**جابجایی شهروندان سنندجی با 25 دستگاه اتوبوس در روز عرفه
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سنندج نیز با بیان اینكه یكی از مشكلات عمده در روزهای عرفه اعیاد در مسیر بهشت محمدی مشكل ترافیك سنگین است، افزود: یكی از راهكارهای كاهش ترافیك در روز عرفه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.
شكور صلواتی با اشاره به اختصاص 25 دستگاه اتوبوس جهت جابجایی شهروندان در روز عرفه در مسیر بهشت محمدی اظهار كرد: این تعداد اتوبوس در سه مسیر اقدام به جابجایی شهروندان می كنند.
وی افزود: برای اولین بار و در جهت رفاه حال ساكنان شهرك بهاران سه دستگاه اتوبوس در میدان اصلی این شهرك مستقر است و ساكنان بهارانی را در مسیر كمربندی بهشت محمدی به سازمان آرامستانها منتقل خواهند كرد و در پایان نیزنسبت به بازگشت ساكنان این ناحیه اقدام می كنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سنندج افزود: پنج دستگاه اتوبوس دیگر در میدان آزادی مستقر است و این اتوبوس ها از طریق مسیر سه راه نمكی و چهار راه انقلاب نسبت به انتقال شهروندان به آرامستان بهشت محمدی اقدام می كنند.
به گفته وی 17 دستگاه اتوبوس نیز در مسیر خیابان انقلاب و خیابان امام مستقر هستند و در این مسیر اقدام به انتقال شهروندان خواهند كرد.

**استقرار 2 اكیپ آتش نشانی در محوطه آرامستان بهشت محمدی
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج نیز اظهار كرد: با توجه به اینكه جمع كثیری از شهروندان در روز عرفه جهت زیارت اهل قبور به بهشت محمدی مراجعه می كنند احتمال وقوع حوادث گوناگون در این روز وجود دارد.
رامین اسد نژاد بیان كرد: در راستای تامین ایمنی شهروندان در روز عرفه این سازمان اقدام به استقرار 2 اكیپ از نیروهای آتش نشانی در محوطه بهشت محمدی خواهد كرد .
وی گفت: یك اكیپ از آتش نشانان بصورت ثابت در داخل محوطه آرامستان بهشت محمدی مستقر خواهد شد و یك اكیپ نیز در ایستگاه شماره 2 واقع در ترمینال بزرگ در آماده باش است تا در صورت بروز حادثه عملیات امداد رسانی و پشتیبانی از اكیپ ثابت را انجام دهد.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: امید بهمنی