۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82592305
T T
۰ نفر
سواحل ويلاهاي شخصي ، مرگبارترين نقاط درياي مازندران براي شنا

ساري - ايرنا - رئيس هيات نجات غريق مازندران گفت كه بيش از 60 درصد قربانيان دريا در اين استان امسال در آب هاي سواحل ويلاهاي شخصي جان باختند.

نقي كريميان روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا آمار مرگ ناشي از غرق شدگي در درياي مازندران را از آغاز اجراي طرح سالمسازي دريا در 13 نفر اعلام كرد و افزود : هشت نفر از اين افراد در سواحل ويلاهاي شخصي هنگام شنا جانشان را از دست دادند.
طرح سالمسازي دريا امسال در 94 نقطه از سواحل مازندران از اول خرداد آغاز شد و تا پايان شهريور ادامه دارد.
هدف اصلي از اجراي اين طرح كاهش آمار غرق شدگي در دريا بوده است كه از سال 93 به اجرا درآمد و بيش از 70 درصد از آمار قربانيان دريا كاست.
رئيس هيات نجات غريق مازندران گفت : اگر چه آمار غريق در سواحل اين استان در سال جاري تاكنون روند كاهشي داشته ، ولي غرق شدگي در سواحل ويلاهاي شخصي فاقد نجات غريق رو به افزايش است.
وي افزود : تاكنون مديران ويلاهاي شخصي براي استخدام ناجي براي سواحل تحت پوشش خود اقدامي نكردند و اين وضعيت نگران كننده است.
بر اساس تصميم ستاد ساماندهي دريا ، به كارگيري ناجيان غريق در سواحل ويلاهاي شخصي و طرح هاي سالمسازي بر عهده مالكان ويلاها و مجريان طرح است .
استقرار ناجي در شنا ممنوع هم بر عهده ستاد ساماندهي درياست كه هم اكنون بر اساس اعلام استانداري مازندران دستكم 600 ناجي در اين مناطق فعال هستند.
امسال 350 نقطه در 338 كيلومتر ساحل درياي خزر در مازندران به عنوان شناممنوع شناخته شده است .
كريميان همچنين فگت كه در مازندران 2 هزار و 500 ناجي آموزش ديده آماده خدمت ، ساماندهي شده اند كه مديران ويلاهاي شخصي بايد با درخواست از هيات نجات غريق از اين ناجيان استفاده كنند.
وي اضافه كرد : همچنين طرح هاي سالمسازي دريا در مازندران نيز تاكنون از ناجيان ساماندهي شده استفاده نكرده و تجهيزات هوشمند نجات غريق نخريده اند.
خبرنگار : حسين فلاحتي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
6982/1654