۳۰ تیر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۷
کد خبر: 82605433
T T
۰ نفر
لاوروف: ائتلاف آمریكایی با گروه تروریستی جبهه النصره مبارزه نكرد

مسكو - ایرنا - سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام كرد: ائتلاف تحت رهبری آمریكا در سوریه هیچگاه با جبهه النصره مبارزه نكرده و اقدامی برای سركوبی این گروه از تروریست ها انجام نداده است.

به گزارش ایرنا، لاوروف روز جمعه در گفت وگو با شبكه تلویزیونی ان.بی.سی آمریكا گفت: به خاطر بی میلی آمریكا برای مبارزه با گروه تروریستی جبهه النصره، توافق این كشور با روسیه برای هماهنگی اقدام ها علیه تروریست ها در سوریه شكست خورد.
خبرگزاری اسپوتنیك به نقل از سخنان لاوروف نوشت: ائتلاف آمریكایی كه كمابیش با گروه تروریستی داعش مبارزه می كرد، از سركوبی گروه جبهه النصره خودداری و در واقع برای حفظ این گروه تلاش كرد.
وی افزود: تمامی شواهد حاكی از این واقعیت و رویكرد ائتلاف آمریكایی در قبال گروه جبهه النصره بود.
وزیر خارجه روسیه همچنین تاكید كرد: مانع اصلی حل و فصل مساله سوریه، وجود تهدید تروریستی در این كشور است. مسكو برای مبارزه موثر با تروریست های ضدسوری همچنان تلاش می كند.
وی در این زمینه به مذاكرات و توافق های روسیه با ایران، تركیه، آلمان، آمریكا و معارضان مسلح سوریه اشاره كرد و افزود: تلاش می كنیم، اقدامات جنگی را بین ارتش سوریه و معارضان میهن دوست پایان دهیم.
لاوروف در ادامه مصاحبه نیز به ایجاد مناطق امن در سوریه به عنوان طرح مهم حل مسائل این كشور اشاره و ابراز امیدواری كرد كه با اجرای آن، مبارزه موثرتری با گروههای تروریستی از جمله جبهه النصره انجام گیرد.
وزیر امور خارجه روسیه پیشتر نیز گفته بود كه نابودی داعش، جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی در سوریه همچنان در اولویت قرار دارد.
وی خاطرنشان كرد: بارها تاكید كرده ایم كه هدف اصلی نابودی گروههای تروریستی در فهرست مربوطه شورای امنیت سازمان ملل است.
گروههای تروریستی ضدسوری شش سال قبل و پس از آغاز بحران در سوریه با جذب نیرو از تمامی نقاط جهان از جمله كشورهای عربی، آسیای میانه و اروپایی با حمایت برخی كشورهای منطقه، آمریكا و متحدان غربی شكل گرفتند و عراق را نیز دستخوش جنگ كردند.
داعش و جبهه النصره (گروه متشكل از چند گروه كوچك تر تروریست ها) خطرناك ترین تروریست های فعال در سوریه هستند و از كمك های آشكار و پنهان غربی و عربی بهره می برند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا