۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۷:۵۴
کد خبر: 82624330
T T
۰ نفر
خبرنگاران با سلاح قلم براي آگاهي بخشي و سلامت جامعه مي كوشند

بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي گفت: 17 مرداد ماه سالروز شهادت محمود صارمي (خبرنگار شهيد) يادآور تلاش بي وقفه خبرنگاران آگاه و وظيفه شناسي است كه همواره با سلاح قلم و با حفظ قداست و رسالت والاي آن براي اعتلاي آگاهي بخشي و سلامت فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي جامعه مي كوشند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از روابط عمومي استانداري خراسان جنوبي، سيد علي اكبر پرويزي در پيامي ضمن تبريك روز خبرنگار افزود: خبرنگاران به عنوان وجدان بيدار جامعه، چشم بينا و گوش شنواي مردم و همراه و همگام مسئولان در خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي از هيچ تلاشي فروگذار نمي كنند.
در ادامه اين پيام آمده است: اينجانب ضمن گراميداشت ياد و خاطره خبرنگار شجاع و متعهد، شهيد صارمي؛ روز خبرنگار را به همه خبرنگاران و خانواده بزرگ مطبوعات و رسانه در خراسان جنوبي تبريك عرض نموده، از همراهي، همدلي و اهتمام ويژه اصحاب رسانه در انعكاس اخبار و اطلاع رساني برنامه ها و خدمات دولت تدبير و اميد در استان و نيز همچنين نظام مقدس جمهوري اسلامي و تبيين مشكلات و نيازهاي مردم شريف استان و نقد و بررسي آنان تشكر و قدرداني مي نمايم.
استاندار خراسان جنوبي اظهار كرد: توفيقات روزافزون همه فعالين حوزه اطلاع رساني را در ادامه مسير خطير آگاهي بخشي و تنوير افكار عمومي از درگاه ايزد منان خواستارم.
محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي به همراه هشت نفر از اعضاي كنسولگري ايران در مزار شريف افغانستان هفدهم مرداد 1377 به دست گروهك تروريستي طالبان به شهادت رسيد.
۱۷ مرداد هر سال به مناسبت شهادت صارمي در تقويم ملي ايران به عنوان روز خبرنگار و يادآور خبرنگاران شهيد خبرگزاري جمهوري اسلامي داريوش گودرزي، مسعود مشايخي، حسين ضامن، علي نبي پور انگجي، حسين فرهاد كوهپايي، مهدي ميرافضلي، سپهدار ساجدي، جاويدالاثر كاظم اخوان و شهيدان عرصه رسانه اي كشور ثبت شد.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan
كانال اطلاع رساني: http://telegram.me/irnabirjand
3215*3028*خبرنگار- محمدرسول ابراهيمي اسفدن*انتشار- رسول محمدحسني