۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82642567
T T
۰ نفر
پنج طرح بهداشت و درمان در جوين افتتاح شد

سبزوار- ايرنا- همزمان با نخستين روز هفته دولت پنج طرح بهداشت و درمان و اورژانس اجتماعي با هزينه 11 ميليارد ريال، روز پنجشنبه با حضور معاون سياسي، امنيتي استاندار خراسان رضوي در شهرستان جوين به بهره برداري رسيد.

معاون استاندار خراسان رضوي در حاشيه اين آيين به خبرنگار ايرنا گفت: امسال در هفته دولت هزار و 317 طرح با اعتبار هزار و 545
ميليارد تومان در استان به بهره برداري مي رسد.
سيدجواد حسيني افزود: طرح هاي هفته دولت به لحاظ تعداد 14 درصد و از نظر اعتباري 30 درصد نسبت به پارسال افزايش دارد.
وي ادامه داد: همچنين 140 طرح با اعتبار 250 ميليارد ريال كلنگ زني مي شود كه بيشتر طرحها مربوط به دهياري ها و توسعه مناطق روستايي است.
حسيني گفت: در دولت يازدهم و با اجراي طرح تحول نظام سلامت، هشت بيمارستان و 2 هزار و 500 تخت بيمارستاني در خراسان رضوي ايجاد شد.
وي افزود: از 150 مركز اورژانس اجتماعي كه طي هفته دولت در كشور به بهره برداري مي رسد سهم خراسان رضوي 12 مركز است.
حسيني با اشاره به اينكه طرح تحول سلامت احساس رضايت مردم را افزايش داده است، افزود: اين طرح در دولت دوازدهم نيز ادامه دارد.
فرماندار جوين نيز در خصوص طرح هاي افتتاحي گفت: سه خانه بهداشت روستايي حكم آباد، حسين آباد و ميمري هر كدام با زيربناي 90 متر مربع و هزينه چهار ميليارد و 500 ميليون ريال آماده بهره برداري شده است.
حسين جمشيدي ادامه داد: اورژانس بيمارستان قمر بني هاشم شهرستان جوين نيز با مساحت 300 متر مربع و هزينه سه ميليارد و 500 ميليون ريال افتتاح شد و مركز اورژانس اجتماعي شهرستان جوين نيز با مساحت 400 متر مربع با اعتبار سه ميليارد ريال و ايجاد اشتغال براي 6 نفر به بهره برداري رسيد.
فرماندار جوين گفت: 41 طرح عمراني با اعتبار 170 ميليارد ريال در طول هفته دولت در اين شهرستان به بهره برداري مي رسد.
جوين به مركزيت شهر 'نقاب' در سال 1386 به شهرستان ارتقا پيدا كرد و مركز آن در فاصله 300 كيلومتري غرب مشهد قرار دارد. اين شهرستان داراي 2 بخش مركزي و عطاملك است و حدود 55 هزار نفر در آن زندگي مي كنند.
خبرنگار: حميد دلاوري هروي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
8145/7500/5132