آذربايجان غربي از جمله استان هاي برتر كشور در تربيت نخبگان قرآني است

اروميه – ايرنا - رئيس اداره امور قرآني اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي گفت: كارنامه استان در پرورش نخبگان قرآني درخشان بوده و از جمله استان هاي برتر كشور در تربيت نخبگان قرآني است كه اميدواريم اين روند در سال هاي آينده نيز ادامه يابد.

حافظ ابراهيمي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در حاشيه چهلمين دوره مسابقات سراسري قرآن افزود: وحيد وكيلي، حامد وليزاده، زينب محمدنژاد و مرتضي محمدنژاد از جمله نخبگان قرآني هستند كه در عرصه بين المللي افتخارات زيادي را نصيب كشور و استان كرده اند.
وي اضافه كرد: آذربايجان غربي در سال هاي گذشته نيز نخبه هاي قرآني بسيار زيادي در اين استان پرورش يافته اند كه از جمله آنها مي توان به محمد ميرقلنج، صمد محمدپور و عليرضا عيوضي از جمله آنها هستند.
وي اظهار كرد: با وجود نخبگان قرآني بسيار زياد در استان هيچ وقف قرآني در آذربايجان غربي نداريم و اميدواريم با ميزباني مسابقات سراسري قرآن شاهد وقف هاي قرآني از سوي خيرين و گسترش فعاليت هاي قرآني در استان باشيم.
وي ادامه داد: گسترش فعاليت هاي فرهنگي و قرآني و تعميق آموزه ها و مفاهيم قرآني در زندگي فردي و اجتماعي از اهداف برگزاري اين مسابقات است.
رئيس اداره امور قرآني اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي بيان كرد: در كنار برگزاري مسابقات سراسري قرآن، محافل انس با قرآن نيز در 15 شهر استان در حال برگزاري است كه فضاي آذربايجان غربي را قرآني تر كرده است.
به گزارش ايرنا، مرحله كشوري چهلمين دوره مسابقات قرآن كريم اوقاف از 11 شهريورماه جاري در اروميه آغاز شده و تا بيست و چهارم همين ماه با شركت 900 نخبه قرآني از سراسر كشور ادامه دارد.
آذربايان غربي در اين دوره از مسابقات رتبه سوم در بخش دعاخواني و رتبه پنجم در مديحه سرايي را در كارنامه دارد.
8137/2093 ** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني