۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۸
کد خبر: 82680981
T T
۰ نفر
بايد از ظرفيت دستگاه هاي ملي و محلي براي توسعه جزاير استفاده شود

بندرعباس- ايرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به اهميت توسعه و زيباسازي جزاير استان، گفت: بايد از ظرفيت دستگاه هاي ملي و محلي براي توسعه جزاير استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، فريدون همتي جمعه در نشست با رئيس و مسئولان بنياد بركت كه پيرامون توسعه جزيره هرمز برگزار شد، اظهار داشت: بايد علاوه بر توسعه همه‌جانبه همه جزاير استان از جمله جزيره هرمز، به معماري خاص و زيباسازي فضاي محيطي آنها نيز توجه شود، تا به جاذبه خوبي براي گردشگران براي سفر به اين استان تبديل شوند.
وي با اشاره به بحث توسعه جزيره هرمز، بيان داشت: مطالعات و بررسي‌هاي لازم در زمينه توسعه همه‌جانبه جزيره هرمز صورت گرفته كه اميدوارم اين مطالعات در خصوص ديگر جزاير نيز به سرعت انجام گيرد و در آينده نزديك شاهد جزاير توسعه يافته و زيبا در استان هرمزگان باشيم.
استاندار هرمزگان به دستورالعمل ته‌لنجي اشاره كرد و اظهار داشت: بحث اجراي قانون ته‌لنجي نيز در سفر وزير كشور به استان كه به احتمال فراوان نيمه اول آبان ماه انجام شود، پيگيري خواهد شد تا مردم استان بتوانند همانند مردم بوشهر از اين دستورالعمل استفاده كنند و بهره‌مند شوند.
همتي خاطرنشان كرد: اميدوارم با روحيه‌اي كه در بنياد بركت وجود دارد و توجهي كه مديران استاني به توسعه جزاير دارند و با اقدام خوب دستگاه‌هاي محلي و ملي، روند توسعه جزاير هرمزگان شتاب گيرد.
استان هزمزگان با دو هزار و 400 كيلومتر ساحل داراي 14 جزيره است كه جزيره هرمز از جمله جزاير زير مجموعه شهرستان قشم است.
هرمز جزيره ‌اي بيضي ‌شكل و گنبدي نمكي در خليج فارس و در هشت كيلومتري بندرعباس است. اين جزيره را به علت موقعيت جغرافيايي آن و مجاورت با تنگه هرمز، كليد خليج فارس مي ‌دانند، همين موقعيت است كه آن را در طول تاريخ، از نظر راهبردي و بازرگاني از اهميت خاصي برخوردار كرده است.
علاوه بر اين داشتن خاك هاي رنگي و كوه خوراكي اين جزيره را منحصر به فرد كرده است، در مسير دريايي قشم به جزيره هرمز كوه هايي به رنگ زرد، سفيد و قرمز ديده مي ‌شود، در ميان اين كوه‌ها، كوه قرمز رنگي وجود دارد كه خاكش خوراكي است و مردم محلي از خاك سرخ آن به عنوان ادويه در طبخ ماهي و نان و تهيه ترشي، مربا و سس استفاده مي ‌كنند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: خليل تنيده