۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰
کد خبر: 82707909
T T
۰ نفر
اعزام 173 دستگاه آمبولانس 20 استان كشور به مرز مهران

ایلام - ایرنا - رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: 173 دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و موتور آمبولانس از 20 استان كشور امروز چهارشنبه سوم آبانماه به مرز مهران اعزام شد.

دكتر صیدنور علیمرادی روز چهارشنبه در حاشیه اعزام این تعداد آمبولانس به مهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: این تعداد آمبولانس همراه با 400 نیروی فوریت ها از امروز به مدت 20 روز برای ارائه خدمات به زائران در مسیرهای تردد زائران اربعین در مناطق مختلف استان مستقر می شوند.
وی اظهار كرد: علاوه بر این یك اتوبوس آمبولانس مخابراتی برای برقراری ارتباط نیروهای فوریت های پزشكی مستقر در مهران با مركز فوریت های كشور در تهران و یك تیم تعمیراتی پشتیبانی خودرویی نیز در منطقه مستقر خواهد شد.
وی یادآور شد: 38 ایستگاه ثابت خدمات فوریت های پزشكی شامل 12 ایستگاه شهری و 26 ایستگاه جاده ای و 45 ایستگاه سیار در ایام اربعین در مرز مهران و مسیرهای تردد زائران اربعین دایر شده است.
رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: در مجموع یك هزار و 600 نیروی درمانی، بهداشتی و فوریت ها در ایام اربعین بكارگیری می شود كه نیمی از آنها از داخل استان و مابقی از استان های دیگر به مرز مهران اعزام شده اند.
دكتر علیمرادی افزود: 10 بیمارستان در تمامی شهرستان های استان با 900 تخت و یك بیمارستان صحرایی 50 تخته در مهران آماده ارائه خدمات به زائران اربعین است.
وی یادآور شد: بالگرد اورژانس هوایی ایلام نیز در ایام اربعین برای انتقال مجروحان حوادث بكارگیری خواهد شد ضمن اینكه یك بالگرد دیگر نیز در ایام اربعین در مرز مهران مستقر خواهد شد.
وی تاكید كرد: سه درمانگاه در نقطه صفر مرزی مهران و 10 درمانگاه نیز در مسیر تردد زائران اربعین در مناطق مختلف استان فعال است.
رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی دانشگاه علوم پزشكی ایلام گفت: در ایام اربعین سال گذشته 700 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین ارائه شد كه 360 هزار خدمت بهداشتی و سرپایی و 340 هزار خدمت نیز بیمارستانی است.
دكتر علیمرادی اضافه كرد: در این ایام همچنین 360 مورد بستری در بیمارستان های استان، یك هزار و 900 مورد عمل جراحی و 99 مورد اعزام به خارج استان اعزام شده اند.
وی تاكید كرد: 12 هزار تماس در ایام اربعین سال گذشته با اورژانس 115 گرفته شد كه 2 هزار و 900 مورد منجر به اعزام به مراكز درمانی شد و مابقی در محل مداوا شدند.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران با 16 هزار نفر جمعیت دارای یك بیمارستان عمومی 36 تختخوابی و یك پایگاه اورژانس شهری است و بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تنها بیمارستان ترومای استان با ظرفیت 18 تخت اورژانس و 12 تخت آی سی یو است كه در ایام اربعین حسینی به علت ترافیك سنگین در مسیر ایلام مهران، انتقال مصدومان از مرز مهران به این بیمارستان ساعت ها طول خواهد كشید.
همچنین پایانه مرزی مهران یك پایگاه اورژانس در 13 كیلومتری شهر مهران و 95 كیلومتری شهر ایلام دارد و یك دستگاه بالگرد اورژانس نیز در مركز استان مستقر است.
در ایام اربعین 95 بیش از 2 میلیون و 400 هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز بین المللی مهران در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در كربلای معلی شركت كردند.
خبرنگار: معصومه امیدی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
6032/6034