۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82726229
T T
۰ نفر

كاهش بارش ها در چهارمحال و بختیاری

۲۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۱۲
کد خبر: 82726229
كاهش بارش ها در چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از كاهش صددر درصدی بارش های استان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: میزان بارندگی ها از مهرماه امسال تاكنون در ایستگاه ها صفر بوده است.

مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی كه در مدت مشابه سال گذشته در ایستگاه كوهرنگ شاهد ذخیره 55 میلیمتری باران بودیم، اما امسال در هیچ یك از شهرستانها شاهد وقوع نزولات آسمانی نیستیم.
وی از وقوع بارش های رگباری در ارتفاعات غربی استان برای بعدازظهر امروز خبر داد و گفت: برای بقیه مناطق استان آسمان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با وزش شدید باد پیش بینی می شود.
قطره سامانی تصریح كرد: انتظار می رود بارش های موثر پاییزی در استان در روزهای 27، 28 و 29 آبان شكل گیرد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری همچنین از كاهش دمای استان برای روزهای آینده خبر داد و گفت: امروز شهركرد با سه درجه زیرصفر سردترین نقطه در كشور بود و فردا صبح حداقل دمای شهركرد به 5 درجه زیر صفر می رسد.
به گزارش ایرنا، تغییر اقلیم و كاهش بارندگی در چهارمحال و بختیاری سبب شده تا این استان در سال زراعی 95-96 وارد دهمین سال پیاپی خشكسالی شود و همین امر به خشكیدگی دشت های این استان و تبدیل شدن آن به چشمه های گرد و خاك منجر شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021