۱۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82750805
T T
۰ نفر
74 مدال رنگارنگ رهاورد ورزش همدان در ميادين بين المللي

همدان - ايرنا - مديركل ورزش و جوانان همدان گفت: قهرمانان ورزش اين استان از ابتداي امسال تاكنون 74 مدال رنگارنگ را در ميادين مهم بين المللي كسب كرده اند.

به گزارش ايرنا رسول منعم روز يكشنبه در نشست با روساي هيات هاي ورزشي استان همدان با بيان اينكه اين تعداد مدال در 20 رشته ورزشي كسب شده كه نسبت به دوره هاي مشابه در سال هاي گذشته چشمگير و بي نظير است اضافه كرد: اين تعداد مدال در مدت مشابه سال قبل 39 نشان در 17 رشته ورزشي بود
وي بيان كرد: از ابتداي امسال تاكنون 550 مقام انفرادي و 58 عنوان تيمي رهاورد تلاش ورزشكاران استان در مسابقات كشوري بوده است ضمن اينكه امسال 76 رويداد ملي و يك رويداد بين المللي نيز به ميزباني همدان برگزار شد.
منعم خاطرنشان كرد: در روزهاي اخير نيز ورزشكاران رده هاي سني پايه همدان از جمله شيما صفايي و امير جباري خوش درخشيدند و شيما صفايي با درخشش خود در مسابقات پرتغال نابغه پينگ پنگ لقب گرفت و جباري نيز براي نخستين بار قهرماني مسابقات بين المللي بدمينتون شد.
وي گفت: يكي از برنامه هاي دستگاه ورزش استان حمايت از قهرمانان و ورزشكاران مستعد است و در همين راستا كميته حمايت از مستعدان حضور در مسابقات آسيايي 2018 جاكارتا و المپيك 2020 توكيو تشكيل شده و از ورزشكاران نخبه حمايت مي شود.
وي به موفقيت اداره كل ورزش و جوانان در سال جاري اشاره كرد و گفت: اين دستگاه توانست امسال رتبه دوم استان‌هاي تيپ 2 كشور را به خود اختصاص دهد.
مديركل ورزش و جوانان استان در ادامه خواستار پيگيري هيات هاي ورزشي براي مشاركت بخش خصوصي در اين بخش شد و افزود: شرايط براي حضور بخش خصوصي و سرمايه گذاران به ورزش مهيا شده است و هيات هاي ورزشي بايد به اين امر توجه داشته باشند چرا كه تامين منابع مالي جديد و باز كردن پاي بخش خصوصي به ورزش ، راهكار موثر حل مشكلات هميشگي ورزش استان است.
منعم ادامه داد: دستگاه ورزش و جوانان همدان در 2 سال اخير دستاوردهاي مطلوبي را در ورزش قهرماني، همگاني و امور جوانان كسب كرده به گونه‌اي كه ضمن افزايش مدال‌آوري‌هاي قهرماني، در توسعه زيرساخت‌ها، افزايش سرانه ورزشي و ايجاد اميد و نشاط در بين جوانان عملكردي موفق داشته است.
مديركل ورزش و جوانان استان همدان افزود: 50 هيات ورزشي هم‌اكنون در سطح استان همدان فعاليت دارند و تمامي هيات‌ها در 2 سال اخير توانسته‌اند به موفقيت‌هاي ارزنده دست يابند.
بيش از 70 هزار ورزشكار به صورت سازمان يافته در سطح استان همدان فعاليت دارند.
7520/2087
خبرنگار: ميثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پيرنيا