۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82783196
T T
۰ نفر

فوتبالیست های رودانی در حسرت زمین چمن

۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۴۱
کد خبر: 82783196
فوتبالیست های رودانی در حسرت زمین چمن

بندرعباس - ایرنا - نیمه كاره رها شدن عملیات اجرایی بهسازی تنها زمین چمن طبیعی رودان به دغدغه ای بزرگ برای اهالی ورزش این شهرستان تبدیل شده و موجب شده است فوتبالیست های یكی از قطب های فوتبال هرمزگان هم چنان در حسرت زمین چمن مناسب و مطلوب باشند.

به گزارش ایرنا، نوسازی زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان كه یكی از مطالبه های بزرگ مردم بویژه ورزشكاران این شهرستان محسوب می شود، پس از فراز و نشیب های بسیار، در دستور كار قرار گرفت و با تخصیص و تامین اعتبار، عملیات اجرایی این زمین چمن، اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.
در حالی كه ورزشكاران رودانی برای بهره برداری از این زمین چمن لحظه شماری می كردند، عملیات اجرایی این طرح ورزشی در میانه راه متوقف شد و این امر نارضایتی و انتقاد شدید ورزشكاران را به دنبال داشته است.
عده ای از ورزشكاران رودانی در گفت و گو با ایرنا افزودند: نوسازی زمین چمن فوتبال مجموعه ورزشی شهید چمران رودان یكی از اقدام های قابل تحسین مسئولان و متولیان امر بود كه در اردیبهشت ماه 96 آغاز شد، اما بلاتكلیفی و رها شدن عملیات اجرایی نوسازی تنها زمین چمن طبیعی شهرستان هم اینك ‌به دغدغه ای بزرگ برای ورزشكاران تبدیل شده است.
این ورزشكاران بیان كردند: زمزمه هایی به گوش می رسد كه نبود اعتبار، علت اصلی توقف و تعطیلی عملیات اجرایی این طرح ورزشی است.
آنان با بیان این كه تخریب و نیمه كاره رها كردن تنها زمین چمن طبیعی شهر رودان، ورزشكاران شهرستان را با مشكلات متعددی مواجه ساخته است، اظهار داشت: اگر اعتبار اجرای این طرح تامین نشده بود چرا متولیان امر اقدام به تخریب زمین مذكور كردند؟
فوتبالیست دیگری كمبود زمین و امكانات در رودان را از موانع توسعه ورزش اعلام كرد و خواستار تامین و توسعه امكانات و زیرساخت ها و برطرف كردن مشكلات فراروی ورزش شهرستان شد.
امید رحیمی با تاكید بر تسریع در تكمیل طرح نوسازی زمین چمن رودان، خاطر نشان كرد: زمین چمنی كه هر سال در ایام مختلف، مورد استفاده شمار زیادی از علاقمندان به فوتبال قرار می ‌گرفت، هم اكنون به یك محل بلا استفاده و خاكی تبدیل شده است.
وی اظهار داشت: انتظار می رفت این طرح كه در راستای تحقق مطالبه های مردم اجرایی شده، براساس برنامه‌ زمان ‌بندی به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

** فوتبالیست های رودانی: طرح نوسازی زمین چمن باید تعیین تكلیف شود
شماری از فوتبالیست های رودانی با انتقاد از كم توجهی مسئولان نسبت به تكمیل و اتمام طرح نوسازی زمین چمن، خواستار تعیین تكلیف و تكمیل تنها زمین چمن طبیعی رودان شدند.
این ورزشكاران كمبود زمین چمن طبیعی را یكی از بزرگترین مشكلات فراروی ورزش فوتبال در رودان دانستند و بر ضرورت ایجاد یك زمین چمن جدید در این شهرستان تاكید كردند.
رئیس هیات فوتبال رودان نیز با تایید خبر تعطیلی عملیات اجرایی این طرح به ایرنا گفت: عملیات اجرایی زیرسازی تنها زمین چمن طبیعی این شهر، اوایل سال جاری آغاز شد.
امیر ارسلان عابدینی گفت: برغم وعده های متعدد متولیان امر مبنی بر تامین اعتبار لازم جهت ادامه عملیات اجرایی (مرحله كاشت چمن)، این طرح ورزشی، هم چنان بلاتكلیف است.
وی با بیان این كه عملیات زیرسازی زمین، انجام شده و آماده چمن كاری است، خاطر نشان كرد: مدیر كل ورزش و جوانان هرمزگان آبان ماه سال جاری در بازدید از زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان، از تامین اعتبار لازم جهت ادامه عملیات اجرایی این این طرح خبر داد.
عابدینی اظهار داشت: مدیر كل ورزش و جوانان در بازدید از این طرح ورزشی، زمان آغاز و انجام عملیات كاشت چمن زمین مذكور را نیمه اول آبان 96، اعلام كرد.
وی خاطر نشان كرد: با گذشت دو ماه از زمان و موعد مقرر، زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان، همچنان بلاتكلیف مانده و خبری از چمن كاری نیست.

** تاخیر در تخصیص اعتبار، علت اصلی تعطیلی طرح نوسازی زمین چمن رودان
سرپرست اداره ورزش و جوانان رودان نیز در گفت و گو با ایرنا تاخیر در تخصیص اعتبار لازم را علت تعطیلی عملیات اجرایی طرح نوسازی زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران این شهر عنوان كرد.
محمدحسن رافتی بهسازی و ساماندهی زمین چمن طبیعی رودان را یكی از مطالبه های مهم و دیرینه ورزشكاران این شهرستان برشمرد و افزود: با تلاش، همت و پیگیری مسئولان، دو میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای استانی سال 95، جهت بهسازی زمین چمن رودان تخصیص یافت.
وی با بیان این كه اعتبار اختصاص یافته جهت بهسازی بود نه نوسازی زمین، ادامه داد: پس از بررسی های كارشناسی مشخص و اعلام شد كه زمین مذكور، قابل ترمیم و بهسازی نیست و باید نوسازی شود.
رافتی با اشاره به اعتبار 2 میلیارد ریالی تخصیص یافته جهت اجرای عملیات بهسازی این طرح، خاطر نشان كرد: اداره ورزش و جوانان درصدد بود با تعامل و همكاری برخی از نهادها و دستگاه های شهرستان كه مجهز به ماشین آلات و تجهیزات لازم هستند، عملیات زیرسازی زمین را انجام دهد و اعتبار مصوب و تخصیص یافته را صرف كاشت چمن كند، اما عدم تعامل و همكاری این دستگاه ها مانع از تحقق این امر شد.
وی ادامه داد: اگر نهادها و دستگاه ها در راستای تحقق این امر مهم با اداره ورزش و جوانان همراه شده بودند، هم اكنون این طرح به سرانجام رسیده و مورد استفاده و بهره برداری قرار می گرفت.

** تكمیل طرح اعتبار سه و نیم میلیارد ریالی می خواهد
رافتی در ادامه با اشاره به این كه عملیات نوسازی زمین چمن فوتبال مجموعه ورزشی شهید چمران رودان اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریالی را می طلبید، خاطر نشان كرد: با توجه به وضعیت زمین و به منظور جلوگیری از برگشت اعتبار دو میلیارد ریالی مصوب و تخصیص یافته، با نظر و تصمیم متولیان امر، عملیات نوسازی زمین چمن رودان در دستور كار قرار گرفت و عملیات زیرسازی آن، اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.
وی با بیان این كه انجام عملیات زیرسازی این طرح دو میلیارد ریال هزینه در برداشته است، گفت: برای اجرا، اتمام و تكمیل این طرح در مجموع سه میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار لازم است كه دو میلیارد ریال آن از محل اعتبارهای استانی سال 95، تخصیص یافت.
رافتی افزود: با توجه به اهمیت تكمیل و اتمام این طرح ورزشی، با تعامل، همت و پیگیری های مدیر كل ورزش و جوانان، فرماندار رودان و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، یك میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارهای استانی سال 96، جهت تكمیل و اتمام زمین چمن رودان، مصوب شد.
این مسئول تاخیر در تخصیص اعتبار لازم را به عنوان علت وقفه و تعطیلی پنج ماهه طرح ورزشی مذكور عنوان كرد.
رافتی اظهار داشت: كاشت چمن زمین مذكور، دی ماه جاری آغاز شده و این طرح مهم ورزشی اردیبهشت ماه 97، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

** ساخت استادیوم 10 هزار نفری در رودان در دستور كار اداره ورزش و جوانان قرار دارد
سرپرست اداره ورزش و جوانان رودان در ادامه خاطر نشان كرد: این اداره در صدد احداث استادیوم 10 هزار نفری در این شهرستان است و یك قطعه زمین به مساحت 10 هكتار برای ساخت این فضای ورزشی تعیین و مشخص شده و اقدام های لازم جهت واگذاری زمین مذكور به اداره ورزش و جوانان رودان در حال انجام است.
شهرستان رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 كیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مركز استان هرمزگان واقع شده است.
شهرستان رودان یكی از قطب های مهم ورزش جذاب، مهیج و پرطرفدار فوتبال استان هرمزگان، دارای دو زمین چمن طبیعی و مصنوعی است، زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان كه اردیبهشت ماه سال جاری جهت نوسازی، تخریب شد و به علت تاخیر در تخصیص اعتبار لازم، در بلاتكلیفی به سر می برد و زمین چمن مصنوعی شهر بیكاه كه هم اكنون محل برگزاری رقابت های لیگ های استانی و شهرستانی است.
وجود یك مدرسه فوتبال و قریب به یك هزار ورزشكار سازمان یافته در این رشته جذاب و مهیج ورزشی، گواه این است كه ورزشكاران منطقه علاوه بر داشتن استعدادهای ناب، برای بروز و شكوفایی استعدادهای خود نیازمند توسعه امكانات و زیرساخت های لازم و توجه ویژه متولیان امر هستند.
7196/7408
گزارش: طیبه رحیمی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در كانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com