۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82785624
T T
۰ نفر

زمان پرواز ساري- تهران كاهش مي بايد

۱۴ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82785624
زمان پرواز ساري- تهران كاهش مي بايد

ساري-ايرنا-معاون امورهماهنگي عمراني استاندار مازندران گفت: با برداشتن يا كاهش ارتفاع دكل هاي برق حاشيه فرودگاه بين المللي دشت ناز ساري ، زمان پرواز از اين فرودگاه به پايتخت حدود 10 دقيقه كمتر مي شود.

علي نبيان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگارايرنا افزود: كاهش زمان پرواز باعث ارتقاء بهره وري ، كم شدن مصرف سوخت و هزينه هاي تحميلي به شركت هاي هواپيمايي مي شود.
هم اكنون فاصله هوايي فرودگاه مهرآباد تهران تا دشت ناز ساري 176 كيلومتر و زمان پرواز نيز 43 دقيقه است كه با كاهش ارتفاع دكل برق فشار قوي حاشيه فرودگاه ساري اين زمان به 33 دقيقه مي رسد.
وي اضافه كرد : با هماهنگي شركت برق منطقه اي و فرودگاه دشت ناز ساري اعتبار لازم براي كاهش ارتفاع دكل برق فشار قوي نزديكي اين فرودگاه در دست اجرا قرار گرفت.
معاون استاندارمازندران اظهارداشت: حداكثر تا پايان سال جاري ارتفاع تمام دكل هايي كه به عنوان مانع پروازي در فرودگاه دشت ناز ساري از سوي سازمان هواپيمايي اعلام شده، كاهش خواهد يافت.
نبيان اضافه كرد : با تكميل اين طرح حدود 400 متر از فضاي باند فرودگاه كه پيش از اين به دليل وجود دكل غير قابل استفاده براي فراز و فرود هواپيما بوده ، بار ديگر زير بار ترافيك قرار مي گيرد و شرايط براي نشست و برخاست ناوگان هوايي پهن پيكر نيز فراهم مي شود.
** نصب دستگاه ILS يا ناوبري هواپيمايي در فرودگاه ساري
معاون عمراني استاندار مازندران گفت كه دستگاه اي لس نيز پس از طرح كاهش ارتفاع دكل در فرودگاه دشت ناز ساري به كار گرفته مي شود.
نبيان افزود : با نصب دستگاه اي لس در فرودگاه بين المللي دشت ناز ساري شرايط پرواز دروضعيت بد آب و هوايي نيز فراهم خواهد شد.
فرودگاه بين المللي دشت ناز ساري هم اكنون در هفته 44 پرواز به شهرهاي تهران، مشهد، اهواز، شيراز، عسلويه و بندرعباس دارد و تنهاپرواز بين المللي از اين فرودگاه نيز به بغداد و نجف در عراق است.
اي لس دستگاه تقرب زميني است كه راهنمايي هاي دقيقي را در طول تقرب و نزديك شدن به باند فرودگاه هنگام فرود براي هواپيما با استفاده از تركيب سيگنال هاي راديويي، ارايه مي نمايد كه در هنگام كاهش ديد افقي به دلايل (مه، باران، كولاك برف و هنگام پايين بودن ارتفاع سقف ابر ceilings ) براي فرود امن هواپيما كمك قابل توجه اي ارايه مي كند.
براي نخستين بار در 1938 دستگاه اي لس در فرودگاههاي آمريكا به كار گرفته شد.
خبرنگار: حسين فلاحتي** انتشاردهنده : محسن حسن نيا
6982/1899