۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۳۴
کد خبر: 82787195
T T
۰ نفر
اعزام 150هزار نفر روز دانش آموز زنجانی به اردو در سالجاری

زنجان – ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره كل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: این معاونت تا شهریور امسال بیش از 150 هزار نفر روز دانش آموز به اردوهای فرهنگی، تاریخی، علمی و آموزشی یك و چند روزه دانش آموزی اعزام كرده است.

محمود عباسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت بیش از 2 هزا رو 600 اردوی یك و چند روزه برای دانش آموزان برگزار كرده است.
عباسی با بیان اینكه از این تعداد 300 اردوی چند روزه برگزار كرده ایم، تاكید كرد: مابقی اردوها به علت كمبود اعتبارات یكروزه برگزار شده است.
علت تاخیر در احصا آمار اردوها جمع آوری دقیق آمار از مدارس و مناطق و جمع بندی آن در اداره كل است.
معاون اداره كل آموزش و پرورش زنجان افزود: بیش از 3 هزار و 400 نفر در برنامه های كشوری و در مجموع بیش از 230 هزار نفر روز دانش آموز در اردو و بازدیدهای دانش آموزی شركت كرده اند.
وی با اشاره به اهمیت سطح آگاهی دانش آموزان در بخش های مختلف، تصریح كرد: 75 هزار نفر دانش آموز در بیش از 2هزار برنامه بازدید از مكان های فرهنگی، تاریخی، علمی و آموزشی شركت كرده اند.
معاون اداره كل آموزش و پرورش زنجان با اشاره به فعالیت 25 كانون زیر نظر آموزش و پرورش زنجان، گفت: از این تعداد كانون سهروردی زنجان به طور ملی فعالیت می نماید.
عباسی خاطرنشان كرد: براساس پیش بینی ها، تا پایان سالجاری پیش بینی می شود بالغ بر پنج هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.
در این سفر دانش آموزان از مناطق عملیاتی اروند كنار، شلمچه، دهلاویه، یادمان شهدای هویزه و خین بازدید می كنند.
اعزام دانش آموزان پسر به اردوی راهیان نور مناطق عملیاتی جنوب از بهمن سالجاری آغاز خواهد شد و این اعزام ها تا پایان بهمن ماه ادامه می یابد.
سال گذشته نیز 5536 نفر از دانش آموزان استان زنجان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند.
معاون اداره كل آموزش و پرورش زنجان با بیان اهمیت فرهنگ مطالعه در دانش آموزان، تصریح كرد: اكنون 2هزار و 200 كلاس دارای كتابخانه است و بالغ بر یكهزار و 700 كلاس درس فاقد كتابخانه كلاسی است، كه حدود 140 مدرسه در سطح استان می شود.
حدود یك میلیون و دویست هزار جلد كتاب در مدارس استان موجود است و سرانه كتاب برای دانش آموزان استان حدود 7 جلد به ازای هر دانش آموز می باشد.
این آمار در مقایسه با میانگین كشوری سرانه كتاب كه بیش از 10 جلد می باشد نرم سرانه كتاب در مدارس استان پایین است.
3216/8068
خبرنگار: سجاد كریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش