۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۹
کد خبر: 82813850
T T
۰ نفر
حسین سیمایی صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم شد

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن موافقت با استعفای محمد روشن، با صدور حكمی، حسین سیمایی صراف را در جایگاه معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه منصوب كرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت علوم، منصور غلامی در این حكم انتصاب خطاب به سیمایی صراف تاكید كرده است: بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همكاری مدیران و كاركنان گرامی، در حفظ و حراست از حقوق قانونی وزارت متبوع در حوزه های مختلف و دانشگاهیان و تحكیم جایگاه قانونی وزارت بكوشید.
وزیر علوم همچنین از معاون جدید حقوقی و امور مجلس خواست با تعامل سازنده با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شفاف سازی برنامه ها، اهداف و تصویب قوانین مورد نیاز با عنایت به ماموریت های مختلف وزارت، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری و نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان كشور ایفا كند.
حسین سیمایی صراف سال 1347 در مشهد متولد شد، وی تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره های كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری تخصصی در رشته حقوق به ترتیب در دانشگاه های تهران، تربیت مدرس و شهید بهشتی گذرانده است.
وی افزون بر تحصیلات دانشگاهی همزمان تحصیلات حوزوی را نیز به مدت 20 سال در حوزه های علمیه مشهد و قم در شاخه های فقه، اصول، فلسفه و كلام اسلامی زیر نظر استادان مبرز تلمذ كرده است.
سیمایی صراف هم اكنون دانشیار دانشكده حقوق دانشگاه شهید بهشتی است و درس های مختلف حقوق خصوصی و حقوق اسلامی را در مقاطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكتری تدریس می كند.
او كه وكیل پایه یك دادگستری و داور اتاق بازرگانی ایران است، تاكنون 3 كتاب و بیش از 30 مقاله علمی - پژوهشی در زمینه های فقه و حقوق تالیف كرده، در كنفرانس های متعدد داخلی و خارجی به عنوان سخنران حضور یافته و یا در آنها مشاركت علمی یا مدیریت داشته است.
راهنمایی و مشاوره دهها پایان نامه كارشناسی ارشد و رساله دكتری در كارنامه علمی آموزشی سیمایی به چشم می خورد.
او چندین جایزه علمی دریافت كرده است؛ در سال 1392 به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه، در چهارمین دوره كتاب سال حوزه (حوزه های علمیه) حایز رتبه اول، در بیست و سومین دوره كتاب فصل جمهوری اسلامی، شایسته تقدیر و در هفتمین جشنواره بین المللی فارابی حایز رتبه دوم در گروه حقوق شده است.
سیمایی صراف، پیش از این مدیركل دفتر حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قائم مقام معاون حقوقی رییس جمهوری در دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است.
منصور غلامی، وزیر علوم با استعفای محمد روشن، معاون حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه موافقت و در نامه جداگانه ای از خدمات و تلاش های وی در مدت زمان تصدی مسئولیت اخیر سپاسگزاری كرد.
فراهنگ ** 1085**1055
دریافت كننده : ناهید پورمند**انتشار: زینب كارگر
۰ نفر