۲۶ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۱۱
کد خبر: 82865174
T T
۰ نفر
طرح ايمني و سلامت در يك هزار و 330 پايگاه كشور اجرا مي شود

خمين - ايرنا - رئيس جمعيت هلال احمر كشور گفت: طرح ملي ايمني و سلامت با رويكرد خدمت رساني به مسافران نوروزي در يك هزار و 330 پايگاه كشور اجرا مي شود.

علي اصغر پيوندي روز شنبه در آيين آغاز به كار طرح هاي نوروزي هلال احمر استان مركزي در مجتمع هماي سعادت دليجان گفت: طرح ملي ايمني و سلامت نوروزي از 28 اسفند ماه در پايگاه هاي سراسر كشور اجرا مي شود.
وي افزود: 800 پايگاه موقت، 530 پايگاه دائم به اضافه گروه هاي خدمات رساني به مسافران، در طرح ملي ايمني و سلامت نوروزي در سال 97 پيش بيني شده است.
پيوندي اظهار كرد: هجدهمين مرحله طرح ملي ايمني و سلامت مسافران نوروزي با شعار تلاش همگاني براي بهبود رفتارهاي ترافيكي از 28 اسفند ماه 96 آغاز و تا 14 فروردين 97 با مشاركت 20 هزار نفر از اعضاي جوان و داوطلب هلال احمر اجرايي مي شود.
وي ادامه داد: براساس آمار، بيش از 60 درصد علت حادثه هاي رانندگي در نوروز، عوامل انساني است و طرح ملي ايمني و سلامت مسافران نوروزي با هدف اصلاح فرهنگ ترافيكي و كاهش حوادث و سوانح جاده اي اجرا مي شود.
پيوندي افزود: اميد است با بهره گيري از تجارب ارزنده سال هاي گذشته در زمينه حساس سازي هموطنان نسبت به سلامت سفر، گامي موثر در جهت ارائه خدمات بهينه به مسافران نوروزي برداشته شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر استان مركزي نيز در اين آيين گفت: طرح ملي امداد و نجات مسافران نوروزي در 12 پايگاه شبانه روزي بين جاده اي و هشت پايگاه موقت اين استان اجرا مي شود.
محمد محمدي ادامه داد: در مبادي ورودي شهرها، 20 پايگاه ايمني و سلامت، هشت چادر خيمه نماز و 11 فضاي دوستدار كودك برپا شده است تا خدمات لازم به مسافراني كه پايتخت صنعتي كشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب كرده‌اند، ارائه شود.
وي ادامه داد: برنامه هاي جمعيت هلال احمر اين استان بر اساس تقويم هلال احمر كشور تا پايان تعطيلات نوروزي و با به كارگيري امكانات و ظرفيت هاي تخصصي امدادگران اجرا مي شود.
وي بيان كرد: اقلام فرهنگي شامل نقشه و بروشور در ورودي هاي هر شهرستان و در مكان هاي گردشگري بين مسافران نوروزي توزيع مي شود.
رئيس جمعيت هلال احمر كشور و هيات همراه از پايگاه ايمني و سلامت مسافران نوروزي مستقر در پايگاه امداد جاده‌اي هماي سعادت دليجان و مركز امداد و نجات جاده‌اي و سازمان جوانان واقع در عوارضي قم - تهران ديدن كردند.
بخش‌هاي مختلف اين دو پايگاه و سركشي به امدادگران، ميثاق نامه طرح ملي بهرفت (بهبود رفتار‌هاي ترافيكي) را نيز امضا كرد.
شهرستان دليجان از توابع استان مركزي داراي 50 هزار نفر جمعيت و در مسير راه اصلي استان هاي جنوبي و شرقي با استان هاي شمالي و مركزي واقع شده است.
7277