۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82892634
T T
۰ نفر
احداث مدارس جديد  چهارمحال و بختياري نيازمند 5هزار ميليارد ريال اعتبار است

شهركرد- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش چهارمحال وبختياري گفت: براي نوسازي مدارس تخريبي و احداث مدارس جديد در استان به بيش از 5 هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.

به گزارش ايرنا، بهروز اميدي روز شنبه در بيستمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان افزود: هم اكنون 700 مدرسه در استان نياز به تخريب و بازسازي دارد و 100 مدرسه جديد نيز بايد در استان احداث شود.
به گفته وي، اضافه شدن سالانه 5 هزار دانش‌آموز به جمعيت دانش آموزي استان و مهاجرت از روستاها به شهرها از عوامل احداث مدارس جديد در چهارمحال و بختياري است.
وي با اشاره به اينكه در سال تحصيلي آينده با استقرار پايه دوازدهم اين استان نيازمند 300 كلاس درس جديد است گفت:حمايت خيران گام مهمي براي رفع كمبودهاي فضاي آموزشي در استان است.
مديركل آموزش و پرورش چهارمحال وبختياري با بيان اينكه 50 درصد مدارس خيرساز استان در 3 سال گذشته احداث شده است،گفت: اين امر نشان مي دهد كه احداث مدرسه خيري به يك فرهنگ عمومي تبديل شده است.
مدير توسعه، تجهيز و نوسازي مدارس چهارمحال وبختياري نيز گفت: انجمن خيرين مدرسه ساز استان از سال 61 فعال شده است و تا كنون 320 خير عضو اين انجمن شده اند.
بيژن حيدري گفت: از ابتداي فعاليت اين انجمن تاكنون 300 مدرسه با يكهزار و 500 كلاس درس و با اعتباري بيش از 680 ميليارد ريال در زيربناي 192هزار مترمربع احداث شده است.
وي با بيان اينكه هم اكنون 200 هزار دانش آموز در يكهزار و 850 فضاي آموزشي استان مشغول تحصيل هستند اظهار كرد: با توجه به شرايط جغرافيايي، اين استان با كمبود فضاي آموزشي مواجه است.
حيدري افزود: از مجموع دانش آموزان استان 65 هزار دانش آموز در يكهزار و 125 فضاي آموزشي روستايي مشغول تحصيل هستند.
وي با اشاره به احداث 300كلاس درس در 2.5 سال گذشته در استان با همت خيران افزود: در اين مدت 500 ميليارد ريال از سوي خيران در قالب 105 كلاس درس هزينه شده است.
حيدري با اشاره به اينكه 7درصد مدارس چهارمحال وبختياري تخريبي است افزود: سال گذشته براي نخستين سال سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور با كمك مجلس و دولت 100درصد تخصيصي طرح هاي نيمه تمام آموزشي را پرداخت كرد.
معاون سياسي امنيتي استاندار چهارمحال وبختياري نيز در اين آيين افزود: حضور خيران در حوزه مدرسه سازي گامي در جهت بستر توسعه همه جانبه كشور است.
جعفر مرداني افزود: توسعه فضاي آموزشي بستر توسعه همه جانبه كشورر است و چند سال اخير به توسعه نظام آموزشي در كشور توجه ويژه شده است.
به گزارش ايرنا، بيستمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان چهارمحال و بختياري با تجليل از خيران مدرسه ساز برگزار شد.
7360/2097