۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳
کد خبر: 82895132
T T
۰ نفر

شهيد ابراهيم هادي در بين نسل جوان گمنام نيست

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۰۳
کد خبر: 82895132
شهيد ابراهيم هادي در بين نسل جوان گمنام نيست

همدان - ايرنا - امام جمعه ملاير گفت: شهيد ابراهيم هادي از خداوند گمنامي خواست و به اين آرزويش رسيد، اما در بين نسل جوان امروز گمنام نيست.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام محمد باقر برقراري عصر دوشنبه در آيين جشن تولد شهيد ابراهيم هادي با عنوان ' تولد دوست آسماني من' در دانشگاه پيام نور ملاير افزود: شهيد هادي راهنماي ما در مسير خدايي است.
وي بر لزوم الگوگيري دانشجويان و نسل جوان امروز از زندگينامه شهيدان به ويژه شهيد ابراهيم هادي تاكيد و بيان كرد: مطالعه زندگينامه شهدا بيانگر اين است كه آنان وصل به خدا بودند و خداوند نيز به سبب احسان و نيكي هايشان، پاداش شهادت را به آنها عطا كرد.
وي افزود: مراحل زندگي شهيد ابراهيم هادي و تمامي ابعاد شخصيتي وي براي ما درس است و رسيدن وي به اين مرحله والا برگرفته از ذهن نوراني و اخلاص اين شهيد والا مقام است.
حجت الاسلام برقراري گفت: شهيد هادي با توسل به حضرت زهرا(س) گمنامي را از خدا مي خواست و اين امر نشان دهنده آن است كه وي همواره در همه امور زندگي اش به فاطمه زهرا(س) توسل داشته است.
وي شهدا را ستارگان درخشان در عرصه بندگي و خودسازي دانست و اظهار كرد: شهيد هادي در روزهايي كه با همراهانش در كانال كميل بود، نماز جماعت را اقامه مي كرد و در اين كانال به شهادت رسيد.
امام جمعه ملاير افزود: اخلاق معنوي شهيد ابراهيم هادي تا اندازه اي است كه رهبر معظم انقلاب ضمن خواندن زندگينامه وي، بيان مي كنند اين زندگينامه انسان را متحول مي كند.
حجت الاسلام برقراري گفت: انقلاب اسلامي حاصل خون هاي مطهر شهدا است كه همه بايد با ادامه دادن راه شهدا و ولايت پذيري، به حفظ و تداوم انقلاب كمك كنيم.
وي با بيان اينكه تلاش همه دشمنان و يزيديان از بين بردن مكتب و فرهنگ عاشورايي بود، بيان كرد: نور اين مكتب به اندازه اي ارزشمند و والا است كه هيچ دشمني قادر به خاموشي آن نيست.
حجت الاسلام برقراري افزود: انقلاب اسلامي ايران نيز برگرفته از مكتب عاشورايي است كه هيچ دشمني نمي تواند مكتب انقلاب را از بين ببرد.
رئيس دانشگاه پيام نور ملاير نيز اخلاص و خودسازي را از بارزترين ويژگي هاي شهيد ابراهيم هادي برشمرد و گفت: طبق وصيت نامه شهيد هادي، اگر مي خواهيم جامعه خود را بسازيم، بايد از خودمان شروع كنيم.
مرتضي مرادي با بيان اينكه جامعه امروز ما نيازمند الگوهاي بارزي همچون شهيد هادي است، اظهار كرد: شهيد ابراهيم هادي به معناي واقعي عمل گرا بود و با الگوبرداري از رفتار وي مي توانيم براي جامعه الگوسازي كنيم.
وي درباره برگزاري ويژه برنامه تولد دوست آسماني من همزمان با ميلاد علمدار كربلا و اعياد شعبانيه گفت: با توجه به بزرگداشت ميلاد شهيد ابراهيم هادي هر سال در گلزار شهداي شهرهاي كشور، امسال اين ويژه برنامه با توجه به سابقه اجراي برنامه هاي فرهنگي در دانشگاه پيام نور مركز ملاير به اين دانشگاه داده شد.
به گزارش ايرنا، در اين آيين از خانواده 2 شهيد مدافع حرم در ملاير شهيد حيدر ابراهيم خاني و شهيد سعيد شاملو و همچنين تعدادي از خانواده هاي شهداي ملاير و كارمندان فرزند شهيد دانشگاه پيام نور ملاير تجليل شد.
شهيد ابراهيم هادي يكم ارديبهشت 1336 در تهران به دنيا آمد كه با شروع جنگ در كردستان وارد آنجا شد و در ارتفاعات گيلانغرب و بازي دراز جنگيد.
وي از پايه‌گذاران گروه چريك شهيد اندرزگو بود كه سرانجام در عمليات والفجر مقدماتي و به همراه رزمندگان گردان‌هاي كميل و حنظله پس از پنج روز مقاومت در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به مقام والاي شهادت رسيد.
ملاير يك هزارو 100 شهيد والامقام را تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
7528/2087